Mimo pandemii miniony rok był bardzo dobry dla Teatru Muzycznego w Lublinie. Złożyły sie na to trafione repertuarowo premiery. Kwitowane je rzęsistymi brawami. Jaki będzie 2022 rok? Sądząc po styczniowym repertuarze – równie atrakcyjny dla melomanów.
Na początek Teatr Muzyczny w Lublinie zaproponuje Małgorzatę Walewską Filmowo.
To fantastyczna niespodzianka! Na scenie wystąpi znakomita artystka, mezzosopranistka, doskonała Carmen, gwiazda opery, która śpiewała na deskach najważniejszych światowych teatrów, w tym Metropolitan Opera w Nowym Jorku – Małgorzata Walewska
Tym razem zaskoczy i pokaże inną stronę swojej artystycznej duszy… Wspólnie z uznanym pianistą Lechem Napierałą, absolwentem Uniwersytetu Muzycznego w Wiedniu, zabiorą Państwa do świata filmu i musicalu: będzie komediowo i kabaretowo, ale także nostalgicznie i wzruszająco…
Podczas koncertów zabrzmią takie utwory, jak „Don’t Cry for Me Argentina”, „New York, New York”, „Hijo de la Luna”, „Summertime” czy „Moon River”.
Więcej dodawać nie musimy: głos, osobowość i charyzma Małgorzaty Walewskiej są najlepszą rekomendacją!
Serdecznie zapraszamy
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie 8 stycznia, godz. 18:00 oraz 9 stycznia, godz. 17:00
Bilety: 110 zł
Dział sprzedaży i promocji 81 532 25 21
Kasa biletowa 81 532 96 65; kom. 502 662 956
e-mail: widownia@teatrmuzyczny.euAdaptacja sceniczna według scenariusza filmowego Ludwika Starskiego!
Dwudziestolecie międzywojenne, Warszawa. Teatrzyk rewiowy „Czerwony Młyn” przeżywa finansowy i artystyczny kryzys. Na scenie i za kulisami, szkoda gadać. Na widowni pustki, a właściciel nie ma już pieniędzy na wypłaty dla artystów. Gdy w Teatrze pojawia się komornik i chce zająć majątek Teatru, niespodziewanie pojawia się także elegancki dżentelmen, inżynier Fred Kampinos i proponuje swoją pomoc w ratowaniu sceny bo… kocha Teatr? A może ma zupełnie inny cel? Bardziej od tego, co dzieje się na scenie, interesuje go jednak tancerka Anita i sąsiadujący z teatrem Bank…
„Hallo Szpicbródka”, film Janusza Rzeszewskiego i Mieczysława Jahody z 1978 roku, to jeden z największych przebojów w historii polskiego kina.
Ten tytuł na naszej scenie stanie się na pewno wielkim teatralnym przebojem.
Jak potoczą się losy bohaterów? Czy Fred Kampinos zakocha się… w Teatrze?
Przekonamy się o tym już niebawem. Szpicbródka w Lublinie!!!
Reżyseria: Mirosław Siedler
Kierownictwo muzyczne: Przemysław Fiugajski
Scenografia: Mariusz Napierała
Kostiumy: Agata Uchman
Choreografia: Iwona Runowska
Autorzy piosenek:
muzyka: Adam Skorupka, Wojciech Trzciński, Seweryn Krajewski
słowa: Ludwik Starski, Bogdan Olewicz, Agnieszka Osiecka
Opracowanie muzyczne: Bogusław Wróblewski, Wojciech Durak
Kierownik Chóru: Grzegorz Pecka
Kierownik Baletu: Roman Kamiński
Asystent reżysera: Michał Wnuk
Asystent choreografa: Anna Adamczyk
Reżyseria świateł: Marcin Nogas
Reżyseria dźwięku: Łukasz Jakubowski, Piotr Rybczyński
Multimedia: Paweł Giergisiewicz
Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel
Suflerzy: Krystyna Ekielska, Anna Rękas
14 i 15 stycznia, godz. 18:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety: 70-90 zł
Dział sprzedaży i promocji 81 532 25 21
Kasa biletowa: 81 532 96 65; kom. 502 662 956
e-mail: widownia@teatrmuzyczny.eu–O Krasnoludkach i Sierotce Marysi” to bajka dla dzieci przygotowana na podstawie baśni literackiej Marii Konopnickiej „O krasnoludkach i o sierotce Marysi”. Jerzy Turowicz, autor scenariusza i jednocześnie reżyser, wprowadził do spektaklu nowe postaci, uwspółcześnił bajkę. Młodziutka publiczność będzie więc mogła śledzić nieznane dotąd historie o krasnoludkach i o sierotce Marysi. Wśród wielu przygód spotykają oni na swojej drodze gęsi, żabę która śpiewać nie potrafi, ale śpiewa, lisa Sadełko…
Teksty piosenek napisał Jerzy Turowicz, muzykę skomponował Janusz Baca.
Realizatorzy:
Scenariusz i reżyseria – Jerzy Turowicz
Muzyka – Janusz Baca
Kierownictwo muzyczne – Łukasz Sidoruk
Choreografia – Filip Krzyżelewski
Scenografia – Marcin Nogas
Kostiumy – Agnieszka Wolińska
Przygotowanie wokalne – Jakub Gąska
Reżyseria świateł – Marcin Nogas
Reżyseria dźwięku: Piotr Rybczyński, Łukasz Jakubowski, Czarek Socha
Multimedia – Paweł Giergisiewicz
Asystent reżysera i choreografa – Roman Kamiński
Inspicjent – Michał Wnuk
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
19 i 20 stycznia, godz. 10:00
Bilety: 40-50 zł
Dział sprzedaży i promocji 81 532 25 21
Kasa biletowa 81 532 96 65; kom. 502 662 956
e-mail: widownia@teatrmuzyczny.euTo z pewnością najpopularniejsze i najbardziej lubiane dzieło J. Straussa. Historia pięknej Cyganki – Saffi i jej miłości do węgierskiego szlachcica – Barinkaya, stała się inspiracją dla wielu pięknych melodii oraz malowniczych scenerii. Cygański żywioł przeplata się tu z wiedeńską elegancją, humor z refleksją, wielkie sceny zbiorowe z nastrojowymi ariami i duetami a muzyka J. Straussa nie wymaga rekomendacji.
Do zrujnowanej posiadłości, na której swój obóz rozłożyli Cyganie, (a według legendy znajduje się zakopany stary turecki skarb) powraca po światowych wojażach syn dawnego wojewody Sandor Barinkay. Na dzień dobry otrzymuje od starej Cyganki Czipry wróżbę o nieodległym wzbogaceniu się i ożenku. W stosunku do jego osoby ma plany Kalman Żupan – handlarz świń, ojciec pięknej Arseny, w której jednak kocha się syn jej guwernantki Ottokar. Żupan inicjuje spotkanie z Barinkayem, podczas którego młodzieniec zakochuje się w Arsenie i deklaruje chęć zawarcia małżeństwa. Arsena stawia jednak warunek – wyjdzie tylko za barona. To uciążliwe zawarowanie jest wybiegiem mającym na celu zablokowanie drogi do serca Arseny, które należy już do Ottokara. Barinkay podsłuchuje ich rozmowę podczas schadzki i wzburzony odchodzi w kierunku cygańskiego obozu, gdzie zostaje… cygańskim wojewodą, w dodatku po chwili zaręczonym już z cygańską pięknością Saffi.
Przepowiednia Czipry wskazuje Barinkayowi położenie ukrytego skarbu. Z szykowanych mu przez Carnera kłopotów wybawia go przybycie księcia Homonaya, który werbuje ochotników na wojnę turecką – a ta, jak to wojna – przecina w mig wszystkie spory. Okazuje się również, że Saffi nie jest wcale Cyganką a pełnej krwi księżniczką, co wprawia Barinkaya w nie lada konsternację.
Reżyseria i inscenizacja: Zbigniew Czeski
Dyrygent: Przemysław Fiugajski
Scenografia: Liliana Jankowska
Choreografia: Henryk Rutkowski
Przygotowanie chóru: Ewa Agaciak
Asystent reżysera: Iwona Jarzyna-Manel
Asystent choreografa: Anna Adamczyk
29 stycznia, godz. 18:00 oraz 30 stycznia, godz. 17:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety: 70-90 zł
Dział sprzedaży i promocji 81 532 25 21
Kasa biletowa: 81 532 96 65; kom. 502 662 956
e-mail: widownia@teatrmuzyczny.eu