Luty w Operze Lubelskiej Luty w Operze Lubelskiej

Zimowe wieczory najfortunniej można spędzić na muzycznych spektaklach. W lutym Opera Lubelska poleca:

„Zemsta nietoperza” Johanna Straussa uznana została za arcydzieło operetki wiedeńskiej. Po pierwszym wystawieniu zdobyła wszechświatową sławę i do dziś niepodzielnie króluje w repertuarach największych teatrów operowych. Wspaniała muzyka – walce, polki, arie oraz intrygujące, pełne humoru libretto, w doskonałym tłumaczeniu Juliana Tuwima – na naszej scenie tym razem w reżyserii Artura Barcisia!
*
Libretto: Richard Genée i Karl Haffner wg wodewilu „Le Réveillon” Henri Meilhaca i Ludovica Halévy’ego
Przekład: Julian Tuwim
Realizatorzy:
Reżyseria: Artur Barciś
Kierownictwo muzyczne: Ruben Silva
Opracowanie muzyczne, dyrygent: Łukasz Sidoruk
Choreografia: Iwona Runowska
Scenografia i kostiumy: Tatiana Kwiatkowska
Multimedia: Franciszek Barciś
Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka
***
Zapraszamy 3 lutego, godz. 18:00 i 4 lutego, godz. 17:00
Opera Lubelska – Instytucja Samorządu Województwa Lubelskiego
ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety:
Dział sprzedaży i promocji: tel. 81 532 25 21
Kasa biletowa: tel. 81 532 96 65; kom. 502 662 956
e-mail: widownia@teatrmuzyczny.eu
www.operalubelska.pl

Adaptacja sceniczna według scenariusza filmowego Ludwika Starskiego!
Dwudziestolecie międzywojenne, Warszawa. Teatrzyk rewiowy „Czerwony Młyn” przeżywa finansowy i artystyczny kryzys. Na scenie i za kulisami, szkoda gadać. Na widowni pustki, a właściciel nie ma już pieniędzy na wypłaty dla artystów. Gdy w Teatrze pojawia się komornik i chce zająć majątek Teatru, niespodziewanie pojawia się także elegancki dżentelmen, inżynier Fred Kampinos i proponuje swoją pomoc w ratowaniu sceny bo… kocha Teatr? A może ma zupełnie inny cel? Bardziej od tego, co dzieje się na scenie, interesuje go jednak tancerka Anita i sąsiadujący z teatrem Bank…
„Hallo Szpicbródka”, film Janusza Rzeszewskiego i Mieczysława Jahody z 1978 roku, to jeden z największych przebojów w historii polskiego kina.
Jak potoczą się losy bohaterów? Czy Fred Kampinos zakocha się… w Teatrze?
Przekonamy się o tym już niebawem… Szpicbródka na scenie Opery Lubelskiej!

*Reżyseria: Mirosław Siedler
Kierownictwo muzyczne: Przemysław Fiugajski
Scenografia: Mariusz Napierała
Kostiumy: Agata Uchman
Choreografia: Iwona Runowska
Autorzy piosenek:
muzyka: Adam Skorupka, Wojciech Trzciński, Seweryn Krajewski
słowa: Ludwik Starski, Bogdan Olewicz, Agnieszka Osiecka
Opracowanie muzyczne: Bogusław Wróblewski, Wojciech Durak
Kierownik Chóru: Grzegorz Pecka
Kierownik Baletu: Roman Kamiński
Asystent reżysera: Michał Wnuk
Asystent choreografa: Anna Adamczyk
Reżyseria świateł: Marcin Nogas
Reżyseria dźwięku: Łukasz Jakubowski, Piotr Rybczyński
Multimedia: Paweł Giergisiewicz
Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel
Suflerzy: Krystyna Ekielska, Anna Rękas
***
Zapraszamy 9 i 10 lutego, godz. 18:00
Opera Lubelska – Instytucja Samorządu Województwa Lubelskiego
ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety:
Dział sprzedaży i promocji: tel. 81 532 25 21
Kasa biletowa: tel. 81 532 96 65; kom. 502 662 956
e-mail: widownia@teatrmuzyczny.eu
www.operalubelska.pl

Akcja opery rozgrywa się w Paryżu i pod Paryżem w 2. połowie XIX wieku. Opowiada historię kurtyzany Violetty Valery, w której zakochuje się młody poeta Alfred Germont. Violetta skuszona wizją życia u boku przystojnego Alfreda porzuca swojego protektora Barona Douphola i z wielkiego balu trafia do wiejskiej posiadłości gdzie zaczyna sielskie życie. Jednak cieniem na tej sytuacji kładzie się choroba Violetty oraz uszczuplające się oszczędności. Uświadomiony przez siostrę Violetty Anninę Alfred wyjeżdża do Paryża by zdobyć pieniądze, a w tym czasie jego ojciec składa byłej kurtyzanie wizytę by przekonać ją do porzucenia Alfreda, gdyż mezalians jest szkodliwy dla małżeńskich planów jego siostry. Violetta ulega wreszcie namowom Giorgia i wyjeżdża do stolicy Francji by wrócić do poprzedniego stylu życia. W ślad za nią rusza Alfred, który na balu doprowadza do konfrontacji między nim a Baronem Douphol oraz samą kochanką. Skandaliczne zachowanie w efekcie kończy się wyzwaniem na pojedynek. Violetta umęczona i schorowana zmaga się z cierpieniem w samotności i tak zastaję ją Alfred, który po jakimś czasie wraca z dalekiej podróży. W końcu dowiedział się o chorobie i poświęceniu kochanki, wybłagał też u ojca zgodę na ślub z Violettą. Na szczęśliwe zakończenie jest już za późno, Violetta umiera w ramionach ukochanego.
Libretto opery „La Traviata” napisane przez F. M. Piave oparte jest na powieści A. Dumasa „Dama Kameliowa” i stanowi jedną z najciekawszych i najmądrzejszych historii w dziejach opery światowej. Powszechnie uznaje się „Traviatę” za najdoskonalsze dzieło Verdiego, w którym muzyka idealnie konweniuje z kameralnym nastrojem tworzonym przez artystów.

Kierownictwo muzyczne: Jacek Boniecki
Dyrygent: Vincent Kozlovsky
Reżyseria i scenografia: Waldemar Zawodziński
Choreografia: Janina Niesobska
Kostiumy: Izabela Stronias
Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka

Zapraszamy 16 i 17 lutego 2024 r. godz. 18:00
Opera Lubelska – Instytucja Samorządu Województwa Lubelskiego
20-029 Lublin, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety:
Dział sprzedaży i promocji: tel. 81 532 25 21
Kasa biletowa: tel. 81 532 96 65; kom. 502 662 956

e-mail: widownia@operalubelska.pl

www.operalubelska.pl

Christine to samorodna artystka, której wspaniałą karierę wróży Hrabia Philipp de Chandon – protektor i mecenas Opery Paryskiej. W tym samym czasie kierownictwo opery przejmuje nowy zarządca, który decyzje podejmuje do spółki z divą operową wątpliwego wdzięku – Carlottą. Przysłana na przesłuchanie przez hrabiego Christine dostaje od Carlotty ledwo posadę garderobianej, jednak przyjmuje propozycję z ogromną wdzięcznością i pokorą. W zaciszu garderoby nuci swym pięknym głosem melodię, która dociera do Eryka. Ten zachwycony postanawia oszlifować ten wokalny diament. Lekcje idą tak dobrze, że po niedługim czasie Christine jest gotowa na przesłuchanie, jednak możliwe jest to – pod nowymi rządami w operze – jedynie w pobliskim bistro. Za wstawiennictwem Hrabiego dziewczyna prezentuje swoje możliwości i z miejsca podbija serca zgromadzonej publiki. Poruszona Carlotta daje jej natychmiastowy angaż w najnowszej produkcji, zastawiając na nią jednocześnie pułapkę…
Splot pasji i namiętności, dialektyka piękna duszy i muzyki oraz przejmującej brzydoty cielesnej powłoki wywołują serię napięć, które w okolicznościach tej fabuły nie dają się już rozładować. Mityczna klątwa potwora zamkniętego w labiryncie wiedzie do jednego finału – i jest to finał tragiczny.

Realizatorzy:
Reżyseria: Daniel Kustosik
Muzyka i teksty piosenek: Maury Yeston
Libretto: Arthur Kopit
Przekład libretta i tekstów piosenek: Antoni Marianowicz
Kierownictwo muzyczne: Andrzej Knap
Scenografia i kostiumy: Mariusz Napierała
Choreografia: Violetta Suska
Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka
Przygotowanie baletu: Roman Kamiński
Asystent reżysera: Dorota Laskowiecka-Urban
Asystent scenografa: Anna Adamek

Zapraszamy  23 i 24 lutego, godz. 18:00 oraz 25 lutego, godz. 17:00
Opera Lubelska – instytucja Samorządu Województwa Lubelskiego
ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety:
Dział sprzedaży i promocji: tel. 81 532 25 21
Kasa biletowa: tel. 81 532 96 65; kom. 502 662 956

e-mail: widownia@operalubelska.pl

www.operalubelska.pl

To bajka dla dzieci przygotowana na podstawie baśni literackiej Marii Konopnickiej „O krasnoludkach i o sierotce Marysi”. Jerzy Turowicz, autor scenariusza i jednocześnie reżyser, wprowadził do spektaklu nowe postaci, uwspółcześnił bajkę. Młodziutka publiczność będzie więc mogła śledzić nieznane dotąd historie o krasnoludkach i o sierotce Marysi. Wśród wielu przygód spotykają oni na swojej drodze gęsi, żabę która śpiewać nie potrafi, ale śpiewa, lisa Sadełko…
Teksty piosenek napisał Jerzy Turowicz, muzykę skomponował Janusz Baca.

Realizatorzy:
Scenariusz i reżyseria – Jerzy Turowicz
Muzyka – Janusz Baca
Kierownictwo muzyczne – Łukasz Sidoruk
Choreografia – Filip Krzyżelewski
Scenografia – Marcin Nogas
Kostiumy – Agnieszka Wolińska
Przygotowanie wokalne – Jakub Gąska
Reżyseria świateł – Marcin Nogas
Reżyseria dźwięku: Piotr Rybczyński, Łukasz Jakubowski, Czarek Socha
Multimedia – Paweł Giergisiewicz
Asystent reżysera i choreografa – Roman Kamiński
Inspicjent – Michał Wnuk

Zapraszamy 28 lutego, godz. 9:00 i 12:00 oraz 29 lutego, godz. 10:00
Teatr Muzyczny w Lublinie – Ambasador Województwa Lubelskiego
ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety:
Dział sprzedaży i promocji: tel. 81 532 25 21
Kasa biletowa: tel. 81 532 96 65; kom. 502 662 956
e-mail: widownia@operalubelska.pl
www.operalubelska.pl

ZAPRASZAMY!