REPERTUAR TEATRU MUZYCZNEGO – listopad REPERTUAR TEATRU MUZYCZNEGO – listopad

Jeszcze w listopadzie lubelski Teatr  Muzyczny zaparasza na baśń:                                               image007

Reżyseria i adaptacja: Jerzy Turowicz, Kierownictwo muzyczne: Andrzej Knap, Scenografia i kostiumy: Dariusz Manel, Choreografia: Marcin Marzec, Muzyka: Janusz Baca, Przygotowanie wokalne: Agnieszka Tyrawska-Kopeć, Asystent reżysera: Iwona Jarzyna-Manel, Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel.Opis

Dawno, dawno temu dzieci słuchały bajek opowiadanych przez Babcie. Dziś, w epoce telewizji i Internetu, Babcie zastąpiły płyty z filmami i gry komputerowe. Nasza bajka pokazuje, że mimo coraz powszechniejszego dostępu do cudów techniki, babcina opowieść zawsze będzie dzieciom towarzyszyć. I opowiada nasza Babcia baśń o Kopciuszku… tę, którą wszyscy znamy. Jest w niej zła macocha, są złośliwe i egocentryczne siostry, ale jest też dobra i skromna dziewczynka, nazywana przez nie Kopciuszkiem. Jest też dobra wróżka, która pozwala Kopciuszkowi spełnić marzenie o balu. Wszystko jak w bajce ze starej książeczki. Ale czy na pewno wszystko? Otóż nie, kochane dzieci. Nasza Babcia musiała dostosować się do wymagań wnuków – używa komputera. Ale używa go mądrze i rozważnie ucząc nas, jak powinniśmy sami z niego korzystać. Towarzyszą jej w tym sympatyczne Wiruski komputerowe, które śpiewają dzieciom o tym co jest złe, a co dobre. Razem z Babcią przestrzegają przed niebezpieczeństwami czekającymi na młodych ludzi, którzy bez umiaru i kontroli korzystają z tego, co niesie współczesna technologia. Lecz jak to w bajkach bywa, wszystko dobrze się kończy i okazuje się, że bajki są ponadczasowe i można je połączyć z odrobiną nowoczesności.

23 listopada, godz. 9.00 i 11.30

Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5

Bilety : 30-35 zł
Kontakt : Dział sprzedaży i promocji
tel. 81 532 25 21 , tel./fax. 81 534 20 25
Kasa biletowa : 81/ 532-96-65; kom. 502-662-956
e- mail: widownia@teatrmuzyczny.eu
www.teatrmuzyczny.eu

Następnie na operetkę:

image009Reżyseria: Artur Hofman, Kierownictwo muzyczne: Tomasz Biernacki, Scenografia i kostiumy: Magdalena Baczyńska vel Mróz, Artur Hofman, Choreografia: Violetta Suska, Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka.

„Bal w Savoyu” Paula Abrahama to operetka w III aktach, której libretto stworzone zostało według najlepszej receptury opracowanej przez takich geniuszy gatunku jak Strauss, Kalman czy Lehar.

To historia towarzysko-miłosna ujawniająca ciągoty międzywojennych elit do wyzwalania się z wiktoriańskiej moralności, podana oczywiście w sosie genialnie syntetycznym. W tej rewiowej i przepysznej aranżacyjnie operetce reprezentant elit frenetycznie balujących u progu zmierzchu bogów brata się z synem orientu, a wybitnie uzdolniony artysta okazuje się być artystką i dokonuje publicznego coming out’u – gdzież, jak nie na wielkim balu w hotelu Savoy!

Tytuł ten był już dwukrotnie wystawiany przez nasz teatr (w 1962 oraz 1989 roku) i za każdym razem cieszył się niesamowitym wzięciem. Spowodowane było to przede wszystkim muzyką, pozwalającą określać „Bal w Savoyu” operetką zaiste musicalową. To właśnie kompozytor dzieła Paul Abraham był tym, który zaimportował jazz na wielkie sceny Europy jeszcze w latach 30-tych XX wieku. Dodatkowym atutem dzieła jest, wzbudzająca zachwyty publiczności imponująca liczba tańców charakterystycznych dla międzywojnia (foxtrot, shimmy, tango, slow fox), z czego skrzętnie korzysta efektowna choreografia.

„Bal w Savoyu” to dzieło jednocześnie piękne i magnetyzujące, a wątki zaakcentowane w naszej adaptacji z pewnością frapować będą umysły w szerokim dyskursie publicznym.

TREŚĆinalizując upojną podróż poślubną Markiz Arystyd Faublas i Madleine na Weneckim tarasie po raz kolejny wyznają sobie miłość i przyrzekają wierność, by nazajutrz powrócić do Nicei i rozpocząć spokojne małżeńskie pożycie. Plany jednak zmienia niespodziewane zaproszenie na bal w hotelu Savoy, które przysyła dawna kochanka Markiza Tangolita – argentyńska tancerka. To egzekucja długu z przeszłości, którego przedmiotem jest kolacja we dwoje na żądanie Tangolity – ekwiwalent za nagłe odprawienie metresy.

Arystysta nie chcąc zdradzić się z dość kontrowersyjnym zamiarem wzywa na konsultację swego przyjaciela – attache poselstwa tureckiego we Francji Mustafę, który w sprawach małżeńskich wykazuje daleko większe (sześciokrotnie!) doświadczenie od Markiza. Ten obmyśla plan wyciągnięcia Arystyda do Savoya pod pretekstem spotkania ze starym przyjacielem, kompozytorem Pasodoble. Plan wspaniały, ma tylko jeden szkopuł – kompozytorem Pasodoble jest przyjaciółka Madleine, Daisy Darlington, która robi zawrotną karierę muzyczną pod męskim pseudonimem i tego samego dnia przybywa do posiadłości państwa Faublas by wyciągnąć Madleine dokładnie na ten sam bal!

Przyjaciółki pozwalają więc Arystydowi i Mustafie snuć intrygę, podczas gdy same wzywają krawca, by ekspresowo skroił dla Madleine balową kreację kobiety wyzwolonej, w której ma dokonać się odpłata pięknym za nadobne – z pierwszym lepszym napotkanych chętnym mężczyzną.

Zaczyna się bal, na którym Madleine z zaciśniętymi pod woalem zębami śledzi flirt Arystyda i Tangolity, sama próbując grać prowokującą ekskluzywną kokotę. W końcu kandydat na kochanka wyłania się z wirującego tłumu (w którym bawi się również wielka koalicja Mustafy i jego sześciu multikulturowych byłych żon, zachwalających go nota bene Daisy, która wyraźnie czuje miętę do tureckiego dyplomaty). Gdy Markiz i Tangolita wybierają pokój, w którym ma się wypełnić zobowiązanie, Daisy zaciąga poznanego Celestyna do pokoju obok, by – przy pomocy usłużnego kelnera – powtarzać wszystko to, co dzieje się za ścianą. Nawet telefon od targanego wyrzutami sumienia męża odbiera Madleine, utwierdzając go w przekonaniu, że grzecznie czeka na niego w domu.

Światła gasną.

Tymczasem w sali balowej szykuje się występ Pasodoble. Ku ogromnemu zdziwieniu zebranych, a zwłaszcza Mustafy, na scenę wkracza Daisy Darlington, ogłaszając przez radio całemu światu, że to ona jest autorką szlagierów, które tańczy się we wszystkich stolicach. To również świetna okazja do ogłoszenia zaręczyn z Mustafą. Swoje ogłoszenie ma też Madleine, która w emocjonalnym wystąpieniu piętnuje swego męża za romans z Tangolitą i jednocześnie rewanżuje się rewelacjami o swoim obcowaniu w pokoju numer 9.

Na drugi dzień o echach skandalu czytają jego bohaterowie w prasie codziennej. Wszystko wskazuje na to, że właśnie kończy się pięknie zaczęte małżeństwo. Sprawę ratuje ostatecznie prowokacja Daisy. Kompozytorka przyciska Celestyna, który zjawia się w domu państwa Faublas w charakterze notariusza mającego załatwić formalności rozwodowe. Finał sztuki publiczność operetkowa zaakceptuje łaskawie i z ulgą, gdyż wszystko kończy się tak, jak zaczęło – bez absmaku.

25 i 26 listopada, godz. 18:00 
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5

Bilety : 50-80 zł

Kontakt : Dział sprzedaży i promocji
tel. 81 532 25 21 , tel./fax. 81 534 20 25
Kasa biletowa : 81/ 532-96-65; kom. 502-662-956
e- mail: widownia@teatrmuzyczny.eu
www.teatrmuzyczny.eu

Zaraz potem poleca:

image010Scenariusz i reżyseria: Urszula Lewartowicz, Scenografia i kostiumy: Mariola Zagojska

Tuwimowo czyli bajkowa kraina pana Juliana – to niezwykle dynamiczny spektakl zrealizowany po raz pierwszy w Rok Juliana Tuwima. Znajdują się tam dowcipne inscenizacje takich przebojów jak m.in.: LOKOMOTYWA, PTASIE RADIO, ZOSIA SAMOSIA, SŁOŃ TRABALSKI, PAN HILARY, RZEPKA, PAN TRALALIŃSKI, PTASIE PLOTKI i wiele innych. Teksty mistrza słowa przeplatają się tu z uroczymi piosenkami do muzyki Witolda Lutosławskiego.

Spektakl realizowany przez aktorów Teatru Proscenian,

Występują: Dorota Szostak-Gąska, Klaudia Irga, Urszula Bylica, Mariola Zagojska, Łukasz Drozd, Bartosz Pietrzyk, Jakub Gąska, Agnieszka Schulz-Brzyska.

27 listopada, godz. 12:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Sprzedaż i rezerwacja biletów:
Bilety: 25-30 zł

Kontakt : Dział sprzedaży i promocji
tel. 81 532 25 21
Kasa biletowa : 81/ 532-96-65; kom. 502-662-956
e- mail: widownia@teatrmuzyczny.eu
www.teatrmuzyczny.eu

I tego samego dnia poleca:


image011Wspaniała zabawa przy niezapomnianych, wiecznie młodych – znanych wielu pokoleniom – przebojach okresu międzywojennego i powojennego. Tytuł koncertu w pełni oddaje atmosferę wieczoru. W programie znalazły się piosenki z przedwojennych filmów.

Szlagiery dwudziestolecia międzywojennego są nadal popularne, mają swoich miłośników, wiernych słuchaczy i to nie tylko wśród starszego pokolenia. Te piosenki wykonywali cieszący się wielką popularnością artyści tacy jak: Eugeniusz Bodo, Tola Mankiewiczówna, Zula Pogorzelska, Hanka Ordonówna, Adolf Dymsza i Mieczysław Fog. Tym razem usłyszymy te znakomite piosenki w nowych aranżacjach, w wykonaniu artystów Teatru Muzycznego w Lublinie, którzy sprawią, że poczujemy się, jak za dawnych lat…

27 listopada, godz. 17:00m scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety : 30-35 zł

Kontakt: Dział sprzedaży i promocji

tel. 81 532 25 21 , tel./fax. 81 534 20 25

Kasa biletowa: 81/ 532-96-65; kom. 502-662-956

e- mail: widownia@teatrmuzyczny.eu

www.teatrmuzyczny.eu

image012