W TEATRZE MUZYCZNYM- styczeń 2017 W TEATRZE MUZYCZNYM- styczeń 2017

W styczniu 2017, Teatr Muzyczny w Lublinie proponuje:image001Reżyseria: Mirosław Siedler, Kierownictwo muzyczne: Łukasz Sidoruk, Scenografia i kostiumy: Magdalena Baczyńska vel Mróz, Choreografia: Violetta Suska, Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka, Asystent reżysera: Iwona Jarzyna-Manel

Musical „Ania z Zielonego Wzgórza” na podstawie powieści Lucy Maud Montgomery, z muzyką Zbigniewa Karneckiego, przez wiele lat był z powodzeniem grany w teatrach muzycznych w Polsce. Nic dziwnego, bo ma wiele zalet: wspaniałą muzykę, teksty, przy których można się i wzruszyć i pośmiać. Musical jest zabawny, obfity w komediowe wręcz dialogi i sceny, ale odnajdziemy w nim także rozważania nad sensem życia, poszukiwaniem przyjaźni i miłości, dobrocią, tolerancją. Wszak Montgomery w swej powieści pokazuje nam, że nie należy ulegać stereotypom, wszystkie błędy można naprawić, a nowy dzień jest po to, by zacząć wszystko od nowa.

“Ania z Zielonego Wzgórza” to przedstawienie nie tyle dla dzieci (choć będzie grane także przedpołudniami), ile dla całych rodzin. Z pewnością także dorośli znajdą w nim wiele „smaczków”. Reżyserią zajmie się Mirosław Siedler, który pracował w wielu teatrach w Polsce, obecnie jest dyrektorem Teatru im Aleksandra Sewruka w Elblągu. 

W spektaklu gościnnie występują artyści z Fundacji Sztukmistrze

5,11,12 i 25 stycznia, godz. 10:00, Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5

Sprzedaż i rezerwacja biletów:
Bilety: 30-50 zł

Kontakt : Dział sprzedaży i promocji
tel. 81 532 25 21
Kasa biletowa : 81/ 532-96-65; kom. 502-662-956
e- mail: widownia@teatrmuzyczny.eu
www.teatrmuzyczny.euimage002Kierownictwo muzyczne: Tomasz Biernacki, Scenariusz i prowadzenie: Stefan Münch, Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka, Choreografia: Violetta Suska.

Najbardziej znana scena uwodzenia, La ci darem la mano z Don Giovanniego Mozarta? – Oczywiście. Aria Małgorzaty „z klejnotami” z Fausta Gouw Lublinie? Tak, teraz je usłyszymy. O mio babbino caro Pucciniego, przy której każdy Włoch wzrusza się do łez? – Naturalnie. Mroczna tajemnica Cyganki Azuceny z Trubadura i zmysłowy czar Dalili w opery Saint-Saënsa? – Tak, koniecznie. Najpiękniejsza kołysanka – Summertime Gershwina, bolero Eleny z Nieszporów sycylijskich Verdiego, tragiczna miłość Toski i Cavaradossiego, słynny kwartet z Rigoletta? – To również i jeszcze więcej!

Marsz triumfalny z Aidy Verdiego, słynny polonez z Eugeniusza Oniegina Czajkowskiego, walc Nad pieknym modrym Dunajem Straussa, Meditation z Thaïs Masseneta. Od Mozarta do Gershwina przez Masseneta, Czajkowskiego i Verdiego, operowa rewia przebojów w wykonaniu solistów, chóru, baletu i orkiestry Teatru Muzycznego.

Występują: Iwona Sawulska, Dorota Laskowiecka, Anna Barska, Agnieszka Wasilewska, Małgorzata Kustosik, Alejandro Aguilera, Jakub Gąska, Andrzej Witlewski, Kamil Pękala

Soliści baletu: Chisato Ishikawa, Zuzanna Kidziak, Filip Krzyżelewski, Maciej Marczak, Wojciech Pyszniak

Chór i orkiestra Teatru Muzycznego

7 stycznia, godz. 18:00
Teatr Muzyczny w Lublinie – ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety : 60-90 zł

Kontakt : Dział sprzedaży i promocji
tel. 81 532 25 21 , tel./fax. 81 534 20 25
Kasa biletowa : 81/ 532-96-65; kom. 502-662-956
e- mail: widownia@teatrmuzyczny.eu
www.teatrmuzyczny.euimage003Reżyseria: Artur Hofman, Kierownictwo muzyczne: Tomasz Biernacki, Scenografia i kostiumy: Magdalena Baczyńska vel Mróz, Artur Hofman, Choreografia: Violetta Suska, Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka,

„Bal w Savoyu” Paula Abrahama to operetka w III aktach, której libretto stworzone zostało według najlepszej receptury opracowanej przez takich geniuszy gatunku jak Strauss, Kalman czy Lehar.

To historia towarzysko-miłosna ujawniająca ciągoty międzywojennych elit do wyzwalania się z wiktoriańskiej moralności, podana oczywiście w sosie genialnie syntetycznym. W tej rewiowej i przepysznej aranżacyjnie operetce reprezentant elit frenetycznie balujących u progu zmierzchu bogów brata się z synem orientu, a wybitnie uzdolniony artysta okazuje się być artystką i dokonuje publicznego coming out’u – gdzież, jak nie na wielkim balu w hotelu Savoy!

Tytuł ten był już dwukrotnie wystawiany przez nasz teatr (w 1962 oraz 1989 roku) i za każdym razem cieszył się niesamowitym wzięciem. Spowodowane było to przede wszystkim muzyką, pozwalającą określać „Bal w Savoyu” operetką zaiste musicalową. To właśnie kompozytor dzieła Paul Abraham był tym, który zaimportował jazz na wielkie sceny Europy jeszcze w latach 30-tych XX wieku. Dodatkowym atutem dzieła jest, wzbudzająca zachwyty publiczności imponująca liczba tańców charakterystycznych dla międzywojnia (foxtrot, shimmy, tango, slow fox), z czego skrzętnie korzysta efektowna choreografia.

„Bal w Savoyu” to dzieło jednocześnie piękne i magnetyzujące, a wątki zaakcentowane w naszej adaptacji z pewnością frapować będą umysły w szerokim dyskursie publicznym.

Finalizując upojną podróż poślubną Markiz Arystyd Faublas i Madleine na Weneckim tarasie po raz kolejny wyznają sobie miłość i przyrzekają wierność, by nazajutrz powrócić do Nicei i rozpocząć spokojne małżeńskie pożycie. Plany jednak zmienia niespodziewane zaproszenie na bal w hotelu Savoy, które przysyła dawna kochanka Markiza Tangolita – argentyńska tancerka. To egzekucja długu z przeszłości, którego przedmiotem jest kolacja we dwoje na żądanie Tangolity – ekwiwalent za nagłe odprawienie metresy.

Arystyd nie chcąc zdradzić się z dość kontrowersyjnym zamiarem wzywa na konsultację swego przyjaciela – attache poselstwa tureckiego we Francji Mustafę, który w sprawach małżeńskich wykazuje daleko większe (sześciokrotnie!) doświadczenie od Markiza. Ten obmyśla plan wyciągnięcia Arystyda do Savoya pod pretekstem spotkania ze starym przyjacielem, kompozytorem Pasodoble. Plan wspaniały, ma tylko jeden szkopuł – kompozytorem Pasodoble jest przyjaciółka Madleine, Daisy Darlington, która robi zawrotną karierę muzyczną pod męskim pseudonimem i tego samego dnia przybywa do posiadłości państwa Faublas by wyciągnąć Madleine dokładnie na ten sam bal!

Przyjaciółki pozwalają więc Arystydowi i Mustafie snuć intrygę, podczas gdy same wzywają krawca, by ekspresowo skroił dla Madleine balową kreację kobiety wyzwolonej, w której ma dokonać się odpłata pięknym za nadobne – z pierwszym lepszym napotkanych chętnym mężczyzną.

Zaczyna się bal, na którym Madleine z zaciśniętymi pod woalem zębami śledzi flirt Arystyda i Tangolity, sama próbując grać prowokującą ekskluzywną kokotę. W końcu kandydat na kochanka wyłania się z wirującego tłumu (w którym bawi się również wielka koalicja Mustafy i jego sześciu multikulturowych byłych żon, zachwalających go nota bene Daisy, która wyraźnie czuje miętę do tureckiego dyplomaty). Gdy Markiz i Tangolita wybierają pokój, w którym ma się wypełnić zobowiązanie, Daisy zaciąga poznanego Celestyna do pokoju obok, by – przy pomocy usłużnego kelnera – powtarzać wszystko to, co dzieje się za ścianą. Nawet telefon od targanego wyrzutami sumienia męża odbiera Madleine, utwierdzając go w przekonaniu, że grzecznie czeka na niego w domu. Światła gasną. image004Tymczasem w sali balowej szykuje się występ Pasodoble. Ku ogromnemu zdziwieniu zebranych, a zwłaszcza Mustafy, na scenę wkracza Daisy Darlington, ogłaszając przez radio całemu światu, że to ona jest autorką szlagierów, które tańczy się we wszystkich stolicach. To również świetna okazja do ogłoszenia zaręczyn z Mustafą. Swoje ogłoszenie ma też Madleine, która w emocjonalnym wystąpieniu piętnuje swego męża za romans z Tangolitą i jednocześnie rewanżuje się rewelacjami o swoim obcowaniu w pokoju numer 9.

Na drugi dzień o echach skandalu czytają jego bohaterowie w prasie codziennej. Wszystko wskazuje na to, że właśnie kończy się pięknie zaczęte małżeństwo. Sprawę ratuje ostatecznie prowokacja Daisy. Kompozytorka przyciska Celestyna, który zjawia się w domu państwa Faublas w charakterze notariusza mającego załatwić formalności rozwodowe. Finał sztuki publiczność operetkowa zaakceptuje łaskawie i z ulgą, gdyż wszystko kończy się tak, jak zaczęło – bez absmaku.

14 stycznia, godz. 18:00 i 15 stycznia, godz. 17:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5

Bilety : 50-80 zł

Kontakt : Dział sprzedaży i promocji
tel. 81 532 25 21 , tel./fax. 81 534 20 25
Kasa biletowa : 81/ 532-96-65; kom. 502-662-956
e- mail: widownia@teatrmuzyczny.eu
www.teatrmuzyczny.eu

BAJKOLANDIA

Scenariusz i reżyseria: Małgorzata Rapa, Choreografia: Violrtta Suska, Dyryguje: Łukasz Sidoruk, Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych widzów przygotowaliśmy kolejną familijną pozycję, która już w grudniu znajdzie się w naszym repertuarze. Propozycja ta skierowana jest zarówno do widzów najmłodszych jak i ich rodziców, dziadków, a także kadry pedagogicznej. To niezwykle barwne, rozśpiewane i roztańczone widowisko muzyczne, z udziałem solistów, chóru, baletu oraz orkiestry. W ich wykonaniu będzie można usłyszeć i zobaczyć m.in. największe hity disneyowskich produkcji, a także piosenki z filmu pt.”Akademia Pana Kleksa”. W programie koncertu oczywiście nie zabraknie przebojów z naszego bajkowego repertuaru. Czekamy na Was, bo to jedyna i niepowtarzalna okazja, aby ujrzec razem na scenie Shreka, Pocahontas, Else z Krainy lodu , Pana Kleksa czy wyginajacego śmiało ciało króla Juliana, bohaterów filmów, którzy podbili serca dziecięcej i dorosłej widowni. Bajkolandia to moc wrażeń, niezapomnianych przeżyć i wspaniała zabawa!

18 i 19 stycznia, godz. 10:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety: 50-60 zł
Kontakt: Dział sprzedaży i promocji

tel. 81 532 25 21 , tel./fax. 81 534 20 25
Kasa biletowa: 81/ 532-96-65; kom. 502-662-956
e- mail: widownia@teatrmuzyczny.eu
www.teatrmuzyczny.eu

image005Prowadzenie: Stefan Munch, Fortepian: Tadeusz Krukowski.

Wspaniała zabawa przy niezapomnianych, wiecznie młodych – znanych wielu pokoleniom – przebojach okresu międzywojennego i powojennego. Tytuł koncertu w pełni oddaje atmosferę wieczoru. W programie znalazły się piosenki z przedwojennych filmów.

Szlagiery dwudziestolecia międzywojennego są nadal popularne, mają swoich miłośników, wiernych słuchaczy i to nie tylko wśród starszego pokolenia. Te piosenki wykonywali cieszący się wielką popularnością artyści tacy jak Eugeniusz Bodo, Tola Mankiewiczówna, Zula Pogorzelska, Hanka Ordonówna, Adolf Dymsza i Mieczysław Fogg. Tym razem usłyszymy te znakomite piosenki w nowych aranżacjach, w wykonaniu artystów Teatru Muzycznego w Lublinie, którzy sprawią, że poczujemy się, jak za dawnych lat…

W koncercie wystąpią soliści Teatru Muzycznego w Lublinie: Agnieszka Kurkówna, Małgorzata Rapa, Krystyna Sokołowska, Witold Matulka, Jarosław Cisowski, Paweł Wrona, Marcin Żychowski.

Czas trwania: 2 godziny z jedną przerwą

20 i 21 stycznia, godz. 18:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety: 30-35 zł
Kontakt: Dział sprzedaży i promocji

tel. 81 532 25 21 , tel./fax. 81 534 20 25
Kasa biletowa: 81/ 532-96-65; kom. 502-662-956
e- mail: widownia@teatrmuzyczny.eu
www.teatrmuzyczny.eu

image006Scenariusz i reżyseria: Urszula Lewartowicz, Scenografia i kostiumy: Mariola Zagojska

Tuwimowo czyli bajkowa kraina pana Juliana – to niezwykle dynamiczny spektakl zrealizowany po raz pierwszy w Rok Juliana Tuwima. Znajdują się tam dowcipne inscenizacje takich przebojów jak m.in.: LOKOMOTYWA, PTASIE RADIO, ZOSIA SAMOSIA, SŁOŃ TRABALSKI, PAN HILARY, RZEPKA, PAN TRALALIŃSKI, PTASIE PLOTKI i wiele innych. Teksty mistrza słowa przeplatają się tu z uroczymi piosenkami do muzyki Witolda Lutosławskiego.

Spektakl realizowany przez aktorów Teatru Proscenian,

Występują: Dorota Szostak-Gąska, Klaudia Irga, Urszula Bylica, Mariola Zagojska, Łukasz Drozd, Bartosz Pietrzyk, Jakub Gąska, Agnieszka Schulz-Brzyska.

Czas trwania spektaklu: ok. 1 godzina 15 minut

23 stycznia, godz. 10:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Sprzedaż i rezerwacja biletów:
Bilety: 25-30 zł

Kontakt : Dział sprzedaży i promocji
tel. 81 532 25 21
Kasa biletowa : 81/ 532-96-65; kom. 502-662-956
e- mail: widownia@teatrmuzyczny.eu
www.teatrmuzyczny.euimage007Reżyseria: Zbigniew Czeski, Kierownictwo Muzyczne: Lucjan Jaworski, Scenografia: Anna Bobrowska-Ekiert, Choreografia: Henryk Rutkowski, Przygotowanie chóru: Włodzimierz Fruziński.

„Skrzypek na dachu” to jeden z najsłynniejszych musicali, którego fabułę oparto na prozie tworzącego w jidysz pisarza Szolema Alejchema. Osadzony w realiach carskiej Rosji sprzed wieku ukazuje codzienne życie mieszkańców Anatewki – i Żydów, i gojów. Głównymi postaciami są mleczarz Tewje, jego żona Gołda i ich młode córki. Ale w „Skrzypku na dachu”, jak zresztą już na początku mówi sam mleczarz, są i inni. Piosenka „Gdybym był bogaczem”, jedna z najbardziej rozpoznawalnych na całym świecie, jest sztandarowym utworem spektaklu. Nie mniej piękne i wzruszające są „To świt, to noc”, „Kwiatku mój”, czy też finałowa „Anatewka”.

Premiera lubelskiego przedstawienia „Skrzypka…” w reżyserii Zbigniewa Czeskiego miała miejsce na scenie legendarnego Domu Kultury Kolejarza. Ten sam (a jednak trochę inny…), wciąż cieszący się wielką popularnością wśród widzów będzie można oglądać na scenie teatru od 26 stycznia 2008.

Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny 45 minut, z jedną przerwą.

27 i 28 stycznia, godz. 18:00

Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5

Bilety: 50-80 zł

Kontakt: Dział sprzedaży i promocji

tel. 81 532 25 21 , tel./fax. 81 534 20 25

Kasa biletowa: 81/ 532-96-65; kom. 502-662-956

e- mail: widownia@teatrmuzyczny.eu

www.teatrmuzyczny.eu

ZAPRASZAMY!

Pozdrawiam serdecznie,

Ewa Sobkowicz
Specjalista
ds. kontaktów z mediami i sponsoringu

Teatr Muzyczny w Lublinie
ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
20-029 Lublin
tel. 81 532 76 13
kom. +48 607912789
www.teatrmuzyczny.eu