Kwiecień w Teatrze Muzycznym Kwiecień w Teatrze Muzycznym

Wiosennie zapowiada sie repertuar lubelskiego Teatru Muzycznego na kwiecień 2018. Na początek Teatr zaprasza na … Reżyseria i inscenizacja: Zbigniew Czeski, Kierownictwo Muzyczne: Jacek Boniecki, Scenografia: Liliana Jankowska, Choreografia: Henryk Rutkowski, Przygotowanie chóru: Ewa Agaciak

To z pewnością najpopularniejsze i najbardziej lubiane dzieło J. Straussa. Historia pięknej Cyganki – Saffi i jej miłości do węgierskiego szlachcica – Barinkaya, stała się inspiracją dla wielu pięknych melodii oraz malowniczych scenerii. Cygański żywioł przeplata się tu z wiedeńską elegancją, humor z refleksją, wielkie sceny zbiorowe z nastrojowymi ariami i duetami a muzyka J. Straussa nie wymaga rekomendacji.

Do zrujnowanej posiadłości, na której swój obóz rozłożyli Cyganie, (a według legendy znajduje się zakopany stary turecki skarb)  powraca po światowych wojażach syn dawnego wojewody Sandor Barinkay. Na dzień dobry otrzymuje od starej Cyganki Czipry wróżbę o nieodległym wzbogaceniu się i ożenku. W stosunku do jego osoby ma plany Kalman Żupan – handlarz świń, ojciec pięknej Arseny, w której jednak kocha się syn jej guwernantki Ottokar. Żupan inicjuje spotkanie z Barinkayem, podczas którego młodzieniec zakochuje się w Arsenie i deklaruje chęć zawarcia małżeństwa. Arsena stawia jednak warunek – wyjdzie tylko za barona. To uciążliwe zawarowanie jest wybiegiem mającym na celu zablokowanie drogi do serca Arseny, które należy już do Ottokara. Barinkay podsłuchuje ich rozmowę podczas schadzki i wzburzony odchodzi w kierunku cygańskiego obozu, gdzie zostaje… cygańskim wojewodą, w dodatku po chwili zaręczonym już z cygańską pięknością Saffi.

Przepowiednia Czipry wskazuje Barinkayowi położenie ukrytego skarbu. Z szykowanych mu przez Carnera kłopotów wybawia go przybycie księcia Homonaya, który werbuje ochotników na wojnę turecką – a ta, jak to wojna – przecina w mig wszystkie spory. Okazuje się również, że Saffi nie jest wcale Cyganką a pełnej krwi księżniczką, co wprawia Barinkaya w nie lada konsternację.

Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny 45 minut, z dwiema przerwami.

6,7 kwietnia, godz. 18:00 i 8 kwietnia godz. 17:00 
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5Muzyka: Bogdan Pawłowski, Libretto: Witold Borkowski, Stanisław Piotrowski, Choreografia, reżyseria, inscenizacja: Violetta Suska, Kierownictwo Muzyczne: Jacek Boniecki, Scenografia: Anna Bobrowska-Ekiert, Asystent choreografa-pedagog: Włodzimierz Wyczegzanin, Współpraca muzyczna: Tomasz Chmiel

„Królewna Śnieżka” to jedna z najpiękniejszych i najbardziej znanych bajek. Jej baletowa wersja skomponowana (na podstawie libretta Witolda Borkowskiego i Stanisława Piotrkowskiego) przez Bogdana Pawłowskiego w 1970 r. przyniosła autorowi ogromną popularność i nie słabnącą sympatię młodych widzów, których kilka pokoleń przeżywało taneczne przygody bohaterów.

Losy dobrej i pięknej, lecz niestety znienawidzonej przez złą macochę Śnieżki oraz siedmiu wesołych krasnali dostarczają dzieciom niezapomnianych emocji. Choreografia, reżyseria i inscenizacja jest dziełem Viletty Suskiej, kierownictwo muzyczne sprawuje Jacek Boniecki, a piękną i barwną scenografię oraz bajkowe kostiumy zaprojektowała Anna Bobrowska-Ekiert.

Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny, z jedną przerwą

11 kwietnia, godz. 9:00 i 11:30 
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5

Bilety : 40-50 zł
Muzyka: Michał Jurkiewicz, Libretto: Jerzy Łysiński, Reżyseria i multimedia: Emilia Sadowska, Kierownictwo muzyczne: Łukasz Sidoruk, Choreografia: Karol Urbański, Scenografia: Łukasz Nowak, Kostiumy: Tijana Jovanović, Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka

FIDELITAS – Suita Lubelska  łączy elementy muzyki symfonicznej i rozrywkowej, odwołując się do bogatej 700-letniej tradycji Lublina. Twórcy musicalu postanowili na nowo odczytać fascynującą historię i osnuli ją wokół starych i nowych mitów, obrazów, artystów, bohaterów, ale i zwykłych ludzi. Przewodnikami w tej wędrówce są towarzyszący historii miasta jak cień Widzący z Lublina i tajemnicza Julia. Fabuła opiera się na tytułowym wątku wierności (Fidelitas), pokazanym w 17 odsłonach. Bohaterskie epizody, tradycje i legendy łączą się tu z nowoczesnymi, multimedialnymi środkami scenicznymi. Jak dotąd w historii polskiego teatru muzycznego nie było dzieła, które miałoby charakter  epopei – portretu. Spektakl w swojej formie łączy elementy tradycyjnej suity baletowej, musicalu  i oratorium. Wolą autorów było stworzenie dzieła odwołującego się do współczesnej wrażliwości i estetyki.

To prezent jaki Teatr Muzyczny chciał podarować swojemu Miastu z okazji 700 – letniej rocznicy nadania Lublinowi praw miejskich. Premiera spektaklu była światowym prawykonaniem, bowiem FIDELITAS powstało na specjalne zamówienie Teatru Muzycznego w Lublinie w ramach projektów „Muzyka i taniec” oraz „Zamówienia kompozytorskie” Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny 30 minut, z jedną przerwą. 13 i 14 kwietnia, godz. 18:00 
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5

Scenariusz i reżyseria: Małgorzata Rapa, Choreografia: Violrtta Suska, Dyryguje: Łukasz Sidoruk, Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych widzów przygotowaliśmy kolejną familijną pozycję. Propozycja ta skierowana jest zarówno do widzów najmłodszych jak i ich rodziców, dziadków, a także kadry pedagogicznej. To niezwykle barwne, rozśpiewane i roztańczone widowisko muzyczne, z udziałem solistów, chóru, baletu oraz orkiestry. W ich wykonaniu będzie można usłyszeć i zobaczyć m.in. największe hity disneyowskich produkcji, a także piosenki z filmu pt.”Akademia Pana Kleksa”. W programie koncertu oczywiście nie zabraknie przebojów z naszego bajkowego repertuaru. To jedyna i niepowtarzalna okazja, aby ujrzec razem na scenie Shreka, Pocahontas, Else z Krainy lodu , Pana Kleksa czy wyginajacego śmiało ciało króla Juliana, bohaterów filmów, którzy podbili serca dziecięcej i dorosłej widowni. Bajkolandia to moc wrażeń, niezapomnianych przeżyć i wspaniała zabawa!

Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny, z jedną przerwą

15 kwietnia, godz. 12:00 
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5

Bilety : 40-60 zł
Scenariusz i reżyseria: Małgorzata Rapa, Choreografia: Violrtta Suska, Dyryguje: Łukasz Sidoruk, Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych widzów przygotowaliśmy kolejną familijną pozycję. Propozycja ta skierowana jest zarówno do widzów najmłodszych jak i ich rodziców, dziadków, a także kadry pedagogicznej. To niezwykle barwne, rozśpiewane i roztańczone widowisko muzyczne, z udziałem solistów, chóru, baletu oraz orkiestry. W ich wykonaniu będzie można usłyszeć i zobaczyć m.in. największe hity disneyowskich produkcji, a także piosenki z filmu pt.”Akademia Pana Kleksa”. W programie koncertu oczywiście nie zabraknie przebojów z naszego bajkowego repertuaru. To jedyna i niepowtarzalna okazja, aby ujrzec razem na scenie Shreka, Pocahontas, Else z Krainy lodu , Pana Kleksa czy wyginajacego śmiało ciało króla Juliana, bohaterów filmów, którzy podbili serca dziecięcej i dorosłej widowni. Bajkolandia to moc wrażeń, niezapomnianych przeżyć i wspaniała zabawa!

Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny, z jedną przerwą

17 kwietnia, godz. 9:00 i 11:30
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5

Bilety : 40-60 złReżyseria: Maria Sartova, Kierownictwo muzyczne: Marcin Sompoliński, Scenografia: Mariusz Napierała, Kostiumy: Małgorzata Biegańska, Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka

30 września 1791 roku – publiczność wiedeńska po raz pierwszy usłyszała dźwięki uwertury do Zauberflöte Wolfganga Amadeusza Mozarta. Mimo tego, że premiera nie odbiła się echem w środowisku ówczesnej krytyki, dzieło natychmiast podbiło serca widzów, nie tylko tych austriackich. Na dwa miesiące przed śmiercią Mozart przedstawił światu operę, która na zawsze miała się zapisać w historii teatru. Stało się to oczywiście za sprawą mistrzowskiej muzyki, ale Czarodziejski flet znaczy dziś więcej niż tylko ostatnia opera geniusza. Jest to także ponadczasowe dzieło pełne subtelnej symboliki odnoszącej się do ludzkiej natury i kultury, kryjące w różnych odcieniach mistycyzmu i fantastyki najgłębsze prawdy o człowieku. Nadszedł czas by lubelska publiczność doświadczyła spotkania z Mistrzem i szczególnymi kreacjami, które muzycznie nakreślił.

Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny, z jedną przerwą

21 kwietnia, godz. 18:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5

Bilety : 75-100 złMuzyka: Bogdan Pawłowski, Libretto: Witold Borkowski, Stanisław Piotrowski, Choreografia, reżyseria, inscenizacja: Violetta Suska, Kierownictwo Muzyczne: Jacek Boniecki, Scenografia: Anna Bobrowska-Ekiert, Asystent choreografa-pedagog: Włodzimierz Wyczegzanin, Współpraca muzyczna: Tomasz Chmiel

„Królewna Śnieżka” to jedna z najpiękniejszych i najbardziej znanych bajek. Jej baletowa wersja skomponowana (na podstawie libretta Witolda Borkowskiego i Stanisława Piotrkowskiego) przez Bogdana Pawłowskiego w 1970 r. przyniosła autorowi ogromną popularność i nie słabnącą sympatię młodych widzów, których kilka pokoleń przeżywało taneczne przygody bohaterów.

Losy dobrej i pięknej, lecz niestety znienawidzonej przez złą macochę Śnieżki oraz siedmiu wesołych krasnali dostarczają dzieciom niezapomnianych emocji. Choreografia, reżyseria i inscenizacja jest dziełem Viletty Suskiej, kierownictwo muzyczne sprawuje Jacek Boniecki, a piękną i barwną scenografię oraz bajkowe kostiumy zaprojektowała Anna Bobrowska-Ekiert.

Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny, z jedną przerwą

25 kwietnia, godz. 9:00 i 11:30 
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5

Bilety : 40-50 złScenariusz i reżyseria: Urszula Lewartowicz, Dyryguje: Łukasz Sidoruk, Choreografia: Piotr Mochol, Scenografia i kostiumy: Dariusz Manel

WinyLOVE Story (Muzyczne hity z czasów wielkiej płyty) to widowisko muzyczne osadzone w czasach big-beatu, potańcówek i miłości do muzyki. To podróż w czasie do okresu Wielkiej Płyty – nie tylko tej konstrukcyjnej, ale przede wszystkim tej winylowej – będącej materialnym symbolem pięknego okresu w rozwoju polskiej muzyki rozrywkowej.

W tle bigbeatowych rytmów rozgrywa się tytułowe WinyLOVE Story – historia miłosna marynarza i maturzystki. Nie jest to jednak opowieść rzewna ani ckliwa. Perypetie głównego bohatera okraszone zostały dużą dawką humoru i dowcipu. Akcja widowiska rozgrywa się w wakacyjnej scenerii, przywodząc na myśl chwile relaksu i odpoczynku, które upływają najprzyjemniej tam, gdzie „morza szum, ptaków śpiew”…

Trzon muzyczny widowiska tworzą znane polskie przeboje z końca lat 60. ubiegłego stulecia, które wykonywali znani i do dziś uwielbiani artyści, m.in. Kasia Sobczyk, Karin Stanek, Helena Majdaniec, Maria Koterbska, Krzysztof Klenczon, Ryszard Poznakowski, Jerzy Matuszkiewicz, Seweryn Krajewski, Matusz Święcicki, Jerzy Połomski, Piotr Szczepanik, Bogdan Łazuka.

Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny 20 minut, z jedną przerwą

27 i 28 kwietnia, godz. 18:00 
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5

Bilety : 52-70 zł
Kontakt: Dział sprzedaży i promocji

tel. 81 532 25 21 , tel./fax. 81 534 20 25

Kasa biletowa: 81/ 532-96-65; kom. 502-662-956

e- mail: widownia@teatrmuzyczny.eu

www.teatrmuzyczny.eu

                                                    ZAPRASZAMY!