Maj 2019 w TEATRZE MUZYCZNYM Maj 2019 w TEATRZE MUZYCZNYM

Bogato repertuarowo zapowiada się maj w Teatrze Muzycznym. Będzie w czym wybierać, a i przebierać. Na początek Teatr zaprasza na – „Nuty wolności” .CHÓR „BELLO CANTO” – NUTY WOLNOŚCI – Koncert – Sala kameralna – Teatr Muzyczny – Miejsce Przyjazne Seniorom!
Koncert Chóru „Bello Canto” będzie spotkaniem z muzyką, która powstawała jako wyraz miłości do ojczyzny, często w bardzo trudnych momentach dziejowych. W repertuarze znajdą się następujące utwory: Deszcz jesienny, Pierwsza kadrowa, Pieśń Konfederatów Barskich, Polskie kwiaty, Taki kraj, Ziemio błękitno-szara, Białe róże, Cześć Polskiej Ziemi cześć, Marsz, marsz Polonia, Kraj rodzinny Matki mej, Kozak, Modlitwa Obozowa (O Panie, któryś jest na niebie), Prząśniczka, Nocka szumiała (Cyt, cyt), Dwa serduszka

Ten osobliwy zestaw pieśni i piosenek został wyselekcjonowany przez śpiewaków – członków Chóru „Bello Canto” – pokolenia, które dorastało w czasach, kiedy o wolności marzono, pisano piosenki… Koncert zabierze słuchaczy w muzyczną podróż po czasach, kiedy to piosenka dawała nadzieję, że wolność w końcu zostanie odzyskana. Tekst pieśni był jednocześnie strażnicą polskiej mowy.

Utwory wyśpiewane w czasach gdy Polska jest silnym i niepodległym krajem staną się ważną lekcją patriotyzmu oraz nauczą docenić te niezaprzeczalne wartości.

Chór „Bello Canto” działalność rozpoczął we wrześniu 2012 roku. Zespół posiada bogaty repertuar, od pieśni patriotycznych, ludowych, przez kolędy i pastorałki, po współczesne opracowania utworów tradycyjnych i współczesnych. Zespół uczestniczył w wielu festiwalach i konkursach, podczas których doceniany był przez jurorów zdobywając czołowe nagrody oraz wyróżnienia. Zespół ubogaca swoim śpiewem również wydarzenia oraz imprezy okolicznościowe. Chór tworzy grupa seniorów – pasjonatów śpiewu wielogłosowego.

Zespół działa przy Dzielnicowym Domu Kultury „Węglin”.

2 maja, godz. 18:00, Scena Kameralna Teatru Muzycznego w Lublinie,
ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5

Bilety : 15 zł
Kontakt : Dział sprzedaży i promocji
tel. 81 532 25 21 , tel./fax. 81 534 20 25
Kasa biletowa : 81/ 532-96-65; kom. 502-662-956
e- mail: widownia@teatrmuzyczny.eu
www.teatrmuzyczny.euReżyseria i inscenizacja: Zbigniew Czeski, Dyrygent: Przemysław Fiugajski, Scenografia: Liliana Jankowska, Choreografia: Henryk Rutkowski, Przygotowanie chóru: Ewa Agaciak, Asystent reżysera: Iwona Jarzyna-Manel, Asystent choreografa: Anna Adamczyk, Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel.
“BARON CYGAŃSKI” – to z pewnością najpopularniejsze i najbardziej lubiane dzieło J. Straussa. Historia pięknej cyganki – Saffi i jej miłości do węgierskiego szlachcica-Barinkaya, stała się inspiracją dla wielu pięknych melodii oraz malowniczych scenerii. Cygański żywioł przeplata się tu z wiedeńską elegancją, humor z refleksją, wielkie sceny zbiorowe z nastrojowymi ariami i duetami a muzyka J.Straussa nie wymaga rekomendacji.

Akcja spektaklu rozgrywa się na pograniczu węgiersko-tureckim w połowie XVIII w.

i znajduje swój finał w Wiedniu. Do rodzinnego majątku powraca po wielu latach wędrówek Sandor Barinkay (tytułowy Baron Cygański). Odzyskuje rodowe posiadłości stając się jednocześnie przedmiotem przebiegłego planu swojego sąsiada Kalmana Żupana, który postanawia wydać za Barinkaya swoją córkę Arsenę i w ten sposób zagarnąć jego ziemię. Młoda dziewczyna kocha jednak z wzajemnością kogoś innego. Jej wybrańcem jest Ottokar, ubogi syn guwernantki. Barinkay nie daje jednak za wygraną, wierzy bowiem w przepowiednie Czipry, starej Cyganki, która wywróżyła mu rychły ślub. Dlatego przystaje on na stawiany przez Arsenę trudny warunek. Dziewczyna zażyczyła sobie aby zdobył tutuł barona zanim poprosi o jej rękę. Barinkay odgaduje jednak prawdziwą intencję Arseny. Rozgoryczony udaje się do obozu Cyganów mając w tym przekorny cel. Zostaje tam „cygańskim baronem”. Czy z tym tytułem uda mu się zdobyć serce młodej dziewczyny? Jaki będzie finał losów zakochanych w sobie Arseny i Ottokara? Czy spełni się przepowiednia Cyganki Czipry o rychłym ożenku Barinkaya?

W spektaklu udział bierze 100 wykonawców (soliści, chór, balet, orkiestra)

Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny 45 minut, z dwiema przerwami.

3 i 4 maja, godz. 18:00, Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety : 60-80 zł

Scenariusz i reżyseria: Urszula Lewartowicz, Dyrygent: Łukasz Sidoruk, Choreografia: Piotr Mochol, Scenografia i kostiumy: Dariusz Manel, Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel, Suflerzy: Krystyna Ekielska, Anna Rękas
WinyLOVE Story (Muzyczne hity z czasów wielkiej płyty) to widowisko muzyczne osadzone w czasach big-beatu, potańcówek i miłości do muzyki. To podróż w czasie do okresu Wielkiej Płyty – nie tylko tej konstrukcyjnej, ale przede wszystkim tej winylowej – będącej materialnym symbolem pięknego okresu w rozwoju polskiej muzyki rozrywkowej.
W tle bigbeatowych rytmów rozgrywa się tytułowe WinyLOVE Story – historia miłosna marynarza i maturzystki. Nie jest to jednak opowieść rzewna ani ckliwa. Perypetie głównego bohatera okraszone zostały dużą dawką humoru i dowcipu. Akcja widowiska rozgrywa się w wakacyjnej scenerii, przywodząc na myśl chwile relaksu i odpoczynku, które upływają najprzyjemniej tam, gdzie „morza szum, ptaków śpiew”…
Trzon muzyczny widowiska tworzą znane polskie przeboje z końca lat 60. ubiegłego stulecia, które wykonywali znani i do dziś uwielbiani artyści, m.in. Kasia Sobczyk, Karin Stanek, Helena Majdaniec, Maria Koterbska, Krzysztof Klenczon, Ryszard Poznakowski, Jerzy Matuszkiewicz, Seweryn Krajewski, Matusz Święcicki, Jerzy Połomski, Piotr Szczepanik, Bogdan Łazuka.
Czas trwania – 2 godz. 15 minut (z jedną przerwą). 10 maja, godz. 11:00 – spektakl dla młodzieży – Historia Polskiego Big-Beatu. Bilety : 50 zł. 11 maja, godz. 18:00 oraz 12 maja, godz. 17:00, bilety: 60-80 zł. Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5.Spektakl przygotowany we współpracy z Centrum Inicjatyw Artystycznych, specjalnie z okazji przypadającej w tym roku 200. rocznicy urodzin naszego narodowego kompozytora Stanisława Moniuszki.
Pomysł, inscenizacja i reżyseria: Mariola Zagojska, Adaptacja tekstu i prowadzenie: Paweł Świętorecki, Kierownictwo muzyczne: Agnieszka Schulz-Brzyska. 
Straszny Dwór? To brzmi dość groźnie. I jeszcze Opera? Ale bez obaw. Nie wszystko jest takie straszne jak nam się wydaje. Nie bójmy się rozpocząć muzycznej edukacji od „Strasznego Dworu”, arcydzieła gatunku jakim jest Opera. Przygotowaliśmy specjalny spektakl dla dzieci i młodzieży, który wprowadzi ich w piękny świat muzyki i elegancki świat Teatru operowego. Możliwe, że dla niektórych będzie to pierwsze zetknięcie z muzyką klasyczną, dlatego wybraliśmy na tę okazję operę Stanisława Moniuszki „Straszny Dwór”, opracowaną w wersji kameralnej i skróconej. Spektakl prezentuje najważniejsze muzyczne fragmenty i sceny połączone narracją, która przybliży treść narodowego dzieła już najmłodszym Widzom. Elementy scenografii, kostiumy z epoki, a przede wszystkim piękne głosy i tańce narodowe z pewnością przysporzą nowe rzesze miłośników opery. Czas trwania 1 godz 15 minut ( bez przerwy). Przedział wiekowy: szkoły podstawowe, szkoły ponadpodstawowe.

Zapraszamy na spektakl przygotowany specjalnie z okazji przypadającej w tym roku 200. rocznicy urodzin naszego narodowego kompozytora.

Opera? Tak, dlaczego nie? W spektaklu wykorzystano kostiumy i elementy scenografii z zasobów Teatru Muzycznego w Lublinie/.

13 maja, godz. 9:00 i 11:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5. Bilety: 35-40 zł. 
Kierownictwo muzyczne: Przemysław Fiugajski, II dyrygent: Łukasz Sidoruk, Fortepian: Tadeusz Krukowski, Kamil Turczyn, Choreografia i inscenizacja: Zuzanna Dinter, Przygotowanie baletu: Roman Kamiński
Reżyseria świateł: Marcin Nogas, Stylizacja i dobór kostiumów: Agnieszka Wolińska .

—————————————————————————————————————-

29 kwietnia obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Tańca. Z tej okazji Teatr Muzyczny w Lublinie przygotował specjalne wydarzenie – „Czajkowski – Taniec miłości”. W pierwszej części  zapraszamy Widzów na pokaz technik tańca klasycznego. Ta swego rodzaju lekcja baletu jest odniesieniem do spektaklu, który odbędzie się w drugiej części wydarzenia, na scenie.
Pierwotnie, przedstawienie było planowane na 15 maja. Odbędzie się dopiero 26 maja.
ZAGRAMY DLA MAM! ZABIERZ MAMĘ DO MUZYCZNEGO!

Kierownictwo muzyczne: Przemysław Fiugajski, II dyrygent: Łukasz Sidoruk, Fortepian: Tadeusz Krukowski, Kamil Turczyn, Choreografia i inscenizacja: Zuzanna Dinter, Przygotowanie baletu: Roman Kamiński
Reżyseria świateł: Marcin Nogas, Stylizacja i dobór kostiumów: Agnieszka Wolińska 

Ohad Naharin, współczesny izraelski tancerz, choreograf i muzyk powiedział o sile przekazu tańca: „Taniec polega na trwaniu chwili. Narracja tańca to delikatność i moc, połączenie przyjemności i wysiłku, przemiana pasji i fantazji tancerzy w czystą formę”.

W pierwszej części spektaklu zaprosimy widzów do sali ćwiczeń tańca klasycznego, miejsca, gdzie tancerze, krok po kroku, poza za pozą, pozycja za pozycją, wykonując kolejne ćwiczenia – zwane w ich zawodzie po francusku grand plié, battement tendu, grand battement i wiele, wiele innych – mocują się z rolą, pokonują kolejne etapy, by osiągnąć perfekcję, poczuć szczęście oraz mieć i dać innym wrażenie lekkości.

Nauka tańca zaprowadzi nas do bohatera drugiej części spektaklu. Taniec posłuży nam do zilustrowania pełnej emocji historii życia Piotra Czajkowskiego, jednego z najgenialniejszych kompozytorów XIX wieku, twórcy muzyki między innymi do znanych i podziwianych baletów: “Jezioro łabędzie”, “Dziadek do orzechów”, “Śpiąca królewna”.

Pokochaliśmy muzykę Czajkowskiego za jej liryzm, doskonałość kształtu, w przypadku oper także za mistrzowskie wyczucie teatru. Tymczasem kryją się za nią niezwykłe, dramatyczne losy jej autora. Usłyszmy fragmenty jego wielkiej urody baletów, symfonii i oper.

Czajkowski od dzieciństwa łączył w sobie sprzeczności. Był jednocześnie delikatnością i mocą, tak jak taniec. W życiu osobistym wiecznie niespełniony, targany namiętnościami. Oparcie znalazł w kobiecie, która zapewniła mu byt i zrozumienie. Obdarzyła przyjaźnią, ale nie mogła miłością. W teatrach Europy i Ameryki witany owacyjnie, otaczany przez tłumy, w domu przygnębiająco samotny. Pewny swego talentu, ale nie zawsze doceniany przez krytykę. Zamknął swe życie w tragicznych okolicznościach.

Kolejnym pokoleniom o Czajkowskim i o wielkiej skali ludzkich emocji opowiada jego wiecznie porywająca muzyka. Tancerze wracają do ćwiczeń, by dzięki swej pasji i fantazji, wyraziście oddać jej przesłanie. Adagio z Pas de deux, Coda… i dalej, niestrudzenie.

Za chwilę brawa, ukłony, kwiaty, uwielbienie, a potem zgasną światła i każdy z nas będzie sam ze sobą wobec wymagającej codzienności. Nie traćmy na tej drodze lekkości bytu, choćby miała być tylko wrażeniem.

Honorowy patronat nad premierą objął Instytut Muzyki i Tańca, w ramach ogólnopolskiej akcji „TańczMy – Międzynarodowy Dzień Tańca 2019 w Polsce.

26 maja, godz. 17:00, Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5, bilety : 30-60 zł

Kontakt : Dział sprzedaży i promocji
tel. 81 532 25 21 , tel./fax. 81 534 20 25
Kasa biletowa : 81/ 532-96-65; kom. 502-662-956
e- mail: widownia@teatrmuzyczny.eu
www.teatrmuzyczny.eu

15 maja, godz. 18:00. Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5. Bilety : 40-60 zł.Reżyseria: Artur Hofman, Muzyka i libretto: Emmerich Kalman, Leo Stein, Bela Jenbach, Przekład libretta: Jerzy Jurandot, Dyrygent: Przemysław Fiugajski, Scenografia: Ireneusz Salwa, Choreografia: Grzegorz Kawalec, Asystent reżysera: Jarosław Cisowski, Asystent choreografa: Anna Adamczyk.
Najlepsza i najpopularniejsza operetka Emmericha Kalmana i jedna z najczęściej wystawianych na światowych scenach muzycznych, w której przebój goni przebój, a barwne frazy muzyczne przeplatają się z dynamicznymi układami baletowymi. Któż nie zanuci pochodzących z niej przebojowych melodii.
W spektaklu udział bierze 100 wykonawców (soliści, chór, balet, orkiestra).

Treść:
Książę Edwin von Lippert Weylersheim zaręcza się z gwiazdą variétés „Orpheum” Sylvą, chociaż ta planuje wyjazd na podbój Ameryki. Oczywiście rodzina nie godzi się na małżeństwo, tym bardziej, że Edwin jest zaręczony z kuzynką Stasi. Pojawiają się też birbanci Boni i Feri. Ten pierwszy pokazuje Sylvii zawiadomienie o oficjalnych zaręczynach Edwina z hrabianką Stasi. Gwiazda czuje się zawiedziona i oszukana. Boni pociesza ją, że takich Edwinów czekają tuziny, więc pora jechać po oklaski i po karierę. Przed tym jednak Sylva pojawia się incognito jako żona… Boniego na balu w pałacu księstwa Lippert Weylersheim w Wiedniu i zdobywa serca niedoszłych teściów… Wydarzenia zdają się przybierać sensacyjny obrót, a wszystko po to, aby w finale mogło zabrzmieć wspólne – Kochaj mnie!

Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny 40 minut, z dwiema przerwami.17 i 18 maja, godz. 18:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety: 60-80 zł.

Inscenizacja i reżyseria: Mariola Zagojska, Choreografia: Beata Kamińska, Muzyka: Mariola Zagojska.Wszyscy znamy Bajkę o Jasiu i Małgosi, ale nie wszyscy wiedzą, że Czarownica wcale nie musi być  taka straszna jak nam opowiadano w dzieciństwie.  Czasem tylko wszystkich musi postraszyć, bo inaczej nie byłaby Czarownicą. Jak się okaże na koniec naszej Bajki,  po postu uwielbia słodycze, tak jak wszystkie dzieci. Amatorami słodyczy są także leśne zwierzątka, które popisują się w  akrobatycznych  układach baletowych, a wszystkiemu przygląda się z ukrycia  tajemniczy Wilk… Zapraszamy na piękną muzyczną baśń z zaskakującymi zwrotami wydarzeń. Jak zakończy się historia Jasia i Małgosi, którzy w ciemnym lesie odkrywają chatkę z piernika. Czy chatka skrywa jakiś sekret, a Czarownica okaże się zupełnie kimś innym niż wszyscy przypuszczają? O tym opowiemy w spektaklu, odkrywając tajemnicę Czarownicy i piernikowej chatki w lesie. Zapraszamy w podróż do krainy słodkiej baśni. Spektakl przeznaczony dla dzieci i ich rodziców którzy chcieliby na chwilę powrócić do czasów swojego dzieciństwa i znów poczuć się dziećmi.
Czas trwania: około 60 minut (bez przerwy). Po spektaklu możliwość zwiedzania Teatru od kulis.
20 maja, godz. 9:00, 10:30 i 12:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety : 30-35 zł.Reżyseria: Zbigniew Czeski, Muzyka: Jerry Bock, Libretto: Joseph Stein, Sheldon Harnick, Przekład libretta: Antoni Marianowicz, Dyrygent: Łukasz Sidoruk, Scenografia: Anna Bobrowska-Ekiert,

Choreografia: Henryk Rutkowski, Przygotowanie chóru: Włodzimierz Fruziński, Asystent reżysera: Jarosław Cisowski, Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel.
„Skrzypek na dachu” to jeden z najsłynniejszych musicali, którego fabułę oparto na prozie tworzącego w jidysz pisarza Szolema Alejchema. Osadzony w realiach carskiej Rosji sprzed wieku ukazuje codzienne życie mieszkańców Anatewki – i Żydów, i gojów. Głównymi postaciami są mleczarz Tewje, jego żona Gołda i ich młode córki. Ale w „Skrzypku na dachu”, jak zresztą już na początku mówi sam mleczarz, są i inni. Piosenka „Gdybym był bogaczem”, jedna z najbardziej rozpoznawalnych na całym świecie, jest sztandarowym utworem spektaklu. Nie mniej piękne i wzruszające są „To świt, to noc”, „Kwiatku mój”, czy też finałowa „Anatewka”.

Premiera lubelskiego przedstawienia „Skrzypka…” w reżyserii Zbigniewa Czeskiego miała miejsce na scenie legendarnego Domu Kultury Kolejarza w roku 1994. Ten sam (a jednak trochę inny…), wciąż cieszący się wielką popularnością wśród widzów można oglądać na scenie teatru od 2002 roku.
Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny 45 minut, z jedną przerwą.
23 maja, godz. 18:00. Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5. Bilety : 60-80 zł.Dla Ciebie Mamo – Koncert 12 Tenorów /gościnnie/. 12 TENORÓW & DIVA. SYMFONICZNIE.

12 Tenorów  to najnowszy projekt muzyczny AVIP Group – Woytek Mrozek Production. Zespół tworzą międzynarodowi artyści wokaliści koncertujący na wielu europejskich scenach. Jest to pierwszy taki projekt muzyczny, który powstał w Polsce i jeden  z nielicznych na światowym rynku Show Business’u. Producentem programu jest znany od 20 lat światowej publiczności Woytek Mrozek – producent, dyrygent, kompozytor, aranżer i solista. Charakterystycznym dla koncertów grupy  12 Tenorów & Diva jest wirtuozeria wokalu połączona z humorem, dzięki czemu burzą oni stereotypowy obraz klasycznej muzyki wokalnej. Zespół tworzą świetnie wykształceni wokaliści, którzy są laureatami prestiżowych, międzynarodowych konkursów wokalnych. Gwiazdą wieczoru będzie polska DIVA Kamila Lendzion, która obok aktywnego życia koncertowego od 2018 roku pełni także znaczącą funkcję dyrektora Teatru Muzycznego w Lublinie. Podczas ich koncertu usłyszymy zarówno najsłynniejsze i najpiękniejsze fragmenty oper, jaki aranżacje utworów współczesnych, rockowych i popowych takich jak ponadczasowa aria „Nessun Dorma”, czy też hit z repertuaru Jana Kiepury „Brunetki Blondynki”. Oklaskiwane i podziwiane na całym świecie przeboje grupy Il Divo „Unbrake My Heart”, czy też „We Will Rock You” zespołu Queen a także „You Raise Me Up” Josha Grobana.
 
12 Tenorów to potęga wokalu, która wzbudza entuzjazm nie tylko dzięki odmiennym możliwościom głosowym, ale także poprzez porywającą energię na scenie, która udziela się publiczności. Każdy ich koncert jest muzycznym świętem a publiczność uwielbia ich miły, autentyczny i estetyczny wizerunek. Zapraszamy serdecznie  na koncert 12 TENORÓW & DIVA podczas którego artyści z towarzyszeniem Orkiestry Teatru Muzycznego w Lublinie pod dyrekcją Maestro Woytka Mrozka, zaprezentują  największe światowe przeboje,  arie operetkowe, operowe, hity musicalowe oraz najpiękniejsze utwory z repertuaru Andrea Bocelli, Canadian Tenors, grupy Il Divo i szeroko rozumianej Pop Kultury.
Zapraszamy serdecznie wszystkich melomanów i miłośników wokalistyki w klimatyczną podróż w dobrym muzycznym stylu.
25 maja, godz. 18:00. Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5. Bilety : 80-120 zł. Spektakl przygotowany we współpracy z Centrum Inicjatyw Artystycznych, specjalnie z okazji przypadającej w tym roku 200. rocznicy urodzin naszego narodowego kompozytora Stanisława Moniuszki.
Pomysł, inscenizacja i reżyseria: Mariola Zagojska, Adaptacja tekstu i prowadzenie: Paweł Świętorecki, Kierownictwo muzyczne: Agnieszka Schulz-Brzyska.
Straszny Dwór? To brzmi dość groźnie. I jeszcze Opera? Ale bez obaw. Nie wszystko jest takie straszne jak nam się wydaje. Nie bójmy się rozpocząć muzycznej edukacji od „Strasznego Dworu”, arcydzieła gatunku jakim jest Opera. Przygotowaliśmy specjalny spektakl dla dzieci i młodzieży, który wprowadzi ich w piękny świat muzyki i elegancki świat Teatru operowego. Możliwe, że dla niektórych będzie to pierwsze zetknięcie z muzyką klasyczną, dlatego wybraliśmy na tę okazję operę Stanisława Moniuszki „Straszny Dwór”, opracowaną w wersji kameralnej i skróconej. Spektakl prezentuje najważniejsze muzyczne fragmenty i sceny połączone narracją, która przybliży treść narodowego dzieła już najmłodszym Widzom. Elementy scenografii, kostiumy z epoki, a przede wszystkim piękne głosy i tańce narodowe z pewnością przysporzą nowe rzesze miłośników opery. Czas trwania 1 godz 15 minut ( bez przerwy). Przedział wiekowy: szkoły podstawowe, szkoły ponadpodstawowe.

Zapraszamy na spektakl przygotowany specjalnie z okazji przypadającej w tym roku 200. rocznicy urodzin naszego narodowego kompozytora.

Opera? Tak, dlaczego nie? w spektaklu wykorzystano kostiumy i elementy scenografii z zasobów Teatru Muzycznego w Lublinie/. 27 maja, godz. 9:00 i 11:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5. Bilety: 35-40 zł.Wykonania odbywają się za zgodą wydawnictwa Josef Weinberger Ltd. libretto: Ludwig Herzer, Fritz Lohner, muzyka: Franz Lehar, przekład: Krystyna Chudowolska, Tadeusz Bursztynowicz, Lech Terpiłowski

Reżyseria: Joanna Lewicka, Kierownictwo muzyczne: Przemysław Fiugajski, Choreografia: Zuzanna Dinter, Scenografia i Kostiumy: Marta Góźdź Elbruzda, Opieka Literacka: Grzegorz Kondrasiuk.
„Kraina uśmiechu” to romantyczna historia rozgrywająca się w egzotycznej scenerii. Liza zakochuje się w pięknym księciu Su-Czongu, i w jednej chwili podejmuje decyzję o wyjeździe do Chin i o poślubieniu swojego ukochanego. W ten sposób, pod romansowym konwencjonalnym kostiumem, pojawia się inny temat: spotkanie dwóch równorzędnych kultur – Zachodniej Europy i Chin, i próba dialogu pomiędzy nimi. To zapisany w libretcie ślad po autentycznej fascynacji Orientem, potęgą starej, wielkiej cywilizacji z jej osobnymi wartościami i zwyczajami. Ale ten metaforyczny, podwójny romans Europy i Chin – księcia Su-Czonga i Lizy Lichenfelds, oraz księżniczki Mi i porucznika Gustawa von Pottensteina – nie kończy się happy endem. Fascynacja zamienia się w gorzką wiedzę, różnice kulturowe i społeczne okazują się nieprzekraczalne, a marzenia o miłości i emancypacji – niemożliwe do zrealizowania ani w Chinach, ani w Europie. Orient okazuje się początkowo pięknym snem, który zmienia się w odzierający ze złudzeń koszmar. Liza i Gutek odjeżdżają, żegnani arią Su-Czonga. „Nie płacz, mała Mi”… „Uśmiech na ustach na dobre i złe”… Finał ujawnia ironiczny, pełen tragizmu sens tytułu tej późnej operetki z okresu tauberowskiego, trudnej do zakwalifikowania, spoglądającej w stronę opery.
A może jedynym prawdziwym miejscem w tym świecie jest więc Prater – świat wyobrażeń i tęsknoty za miłością?
30 i 31 maja, godz. 18:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5.
Bilety : 50-80 zł.
                                                ZAPRASZAMY!