SKRZYPEK NA DACHU– to jeden z najsłynniejszych musicali, którego fabułę oparto na prozie tworzącego w jidysz pisarza Szolema Alejchema. Osadzony w realiach carskiej Rosji sprzed wieku ukazuje codzienne życie mieszkańców Anatewki – i Żydów, i gojów. Głównymi postaciami są mleczarz Tewje, jego żona Gołda i ich młode córki. Ale w „Skrzypku na dachu”, jak zresztą już na początku mówi sam mleczarz, są i inni. Piosenka „Gdybym był bogaczem”, jedna z najbardziej rozpoznawalnych na całym świecie, jest sztandarowym utworem spektaklu. Nie mniej piękne i wzruszające są „To świt, to noc”, „Kwiatku mój”, czy też finałowa „Anatewka”.
Premiera lubelskiego przedstawienia „Skrzypka…” w reżyserii Zbigniewa Czeskiego miała miejsce na scenie legendarnego Domu Kultury Kolejarza. Ten sam (a jednak trochę inny…), wciąż cieszący się wielką popularnością wśród widzów można oglądać na scenie Opery Lubelskiej.
—
Libretto: Joseph Stein
Muzyka: Jerry Bock
Teksty piosenek: Sheldon Harnick
Produkcja spektaklu w Nowym Jorku: Harold Prince
—
Reżyseria i choreografia oryginalnego wystawienia w Nowym Jorku: Jerome Robbins
Reżyseria: Zbigniew Czeski
Przekład libretta: Antoni Marianowicz
Dyrygent: Łukasz Sidoruk
Scenografia: Anna Bobrowska-Ekiert
Choreografia: Henryk Rutkowski
Przygotowanie chóru: Włodzimierz Fruziński
Asystent reżysera: Jarosław Cisowski
Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel
—
Zapraszamy:
4 i 5 października 2024 r., godz. 18:00
Opera Lubelska – Instytucja Samorządu Województwa Lubelskiego
ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety:
Dział obsługi widowni 81 532 25 21
Kasa biletowa: 81 532 96 65; kom. 502 662 956
e-mail: widownia@operalubelska.pl
www.operalubelska.pl
Baśnie Andersena ujmują, zawierają głęboki sens humanistyczny i przekazują uniwersalną, ponadczasową wartość: przez zaczarowany świat kolorowych kwiatów, zwierząt, owadów, wróżek, dobrych i złych duchów ukazują ludzkie charaktery i problemy. Wszyscy przecież znamy: Brzydkie kaczątko, Księżniczkę na ziarnku grochu, Królową śniegu i wiele innych cudownych bajek autorstwa tego wspaniałego baśniopisarza.
Młody Widzu !!!
Przygotuj się na wspaniałą podróż i zapierające dech w piersiach przygody maleńkiej dziewczynki i jej przyjaciół w magicznym świecie przyrody. Otóż w tajemniczych okolicznościach pojawia się maleńka Calineczka, która staje się radością pewnej starszej Pani. Piękny kwiat nenufaru służy jej za kołyskę, błękitne płatki fiołków zastępują materac, a płatek róży – kołdrę. Marzeniem Calineczki jest kraina elfów, lecz w trakcie swojej podróży, zostaje porwana przez rodzinę muzykujących żab „Trio skrzek”, a następnie trafia do „Rewii szczypawek”. W trakcie swojej wędrówki napotyka mysz, kreta i wiele innych ciekawych postaci. Jaki los czeka piękną dziewczynkę, komu przypadnie do gustu? …zobaczymy już wkrótce, na scenie Teatru! Ta przepełniona muzyką i śpiewem opowieść zapewni całej Twojej rodzinie doskonałą zabawę i udowodni, że nie trzeba być dużym, by dokonać wielkich czynów i stać się kimś naprawdę wyjątkowym.
W przedstawieniu wezmą udział soliści, artyści chóru, tancerze i orkiestra Opery Lubelskiej, a główne role dziecięce – Calineczkę i Księcia Elfów – zagrają nasi młodzi artyści Chóru Dziecięco-Młodzieżowego Opery Lubelskiej.
„Calineczka” – piękna, barwna, magiczna opowieść o nadziei, miłości i odwadze.
Zapraszamy:
9 i 16 października, godz. 09:00 i 12:00
Opera Lubelska – Instytucja Samorządu Województwa Lubelskiego
ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety:
Dział obsługi widowni 81 532 25 21
Kasa biletowa: 81 532 96 65; kom. 502 662 956
e-mail: widownia@operalubelska.pl
www.operalubelska.pl
KSIĘŻNICZKA CZARDASZA
Najlepsza i najpopularniejsza operetka Emmericha Kalmana i jedna z najczęściej wystawianych na światowych scenach muzycznych, w której przebój goni przebój, a barwne frazy muzyczne przeplatają się z dynamicznymi układami baletowymi. Któż nie zanuci pochodzących z niej przebojowych melodii? W spektaklu udział bierze 100 wykonawców (soliści, chór, balet, orkiestra).
Książę Edwin von Lippert Weylersheim zaręcza się z gwiazdą variétés Orpheum Sylvą, chociaż ta planuje wyjazd na podbój Ameryki. Oczywiście rodzina nie godzi się na małżeństwo, tym bardziej, że Edwin jest zaręczony z kuzynką Stasi. Pojawiają się też birbanci Boni i Feri. Ten pierwszy pokazuje Sylvie zawiadomienie o oficjalnych zaręczynach Edwina z hrabianką Stasi. Gwiazda czuje się zawiedziona i oszukana. Boni pociesza ją, że takich Edwinów czekają tuziny, więc pora jechać po oklaski i po karierę. Przed tym jednak Sylva pojawia się incognito jako żona… Boniego na balu w pałacu księstwa Lippert Weylersheim w Wiedniu i zdobywa serca niedoszłych teściów… Wydarzenia zdają się przybierać sensacyjny obrót, a wszystko po to, aby w finale mogło zabrzmieć wspólne – Kochaj mnie!
***
Zapraszamy: 11 i 12 października 2024, godz. 18:00
Opera Lubelska – Instytucja Samorządu Województwa Lubelskiego
ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety:
Dział obsługi widowni 81 532 25 21
Kasa biletowa: 81 532 96 65; kom. 502 662 956
e-mail: widownia@operalubelska.pl
www.operalubelska.pl
Adaptacja sceniczna według scenariusza filmowego Ludwika Starskiego!
Dwudziestolecie międzywojenne, Warszawa. Teatrzyk rewiowy „Czerwony Młyn” przeżywa finansowy i artystyczny kryzys. Na scenie i za kulisami, szkoda gadać. Na widowni pustki, a właściciel nie ma już pieniędzy na wypłaty dla artystów. Gdy w Teatrze pojawia się komornik i chce zająć majątek Teatru, niespodziewanie pojawia się także elegancki dżentelmen, inżynier Fred Kampinos i proponuje swoją pomoc w ratowaniu sceny bo… kocha Teatr? A może ma zupełnie inny cel? Bardziej od tego, co dzieje się na scenie, interesuje go jednak tancerka Anita i sąsiadujący z teatrem Bank…
„Hallo Szpicbródka”, film Janusza Rzeszewskiego i Mieczysława Jahody z 1978 roku, to jeden z największych przebojów w historii polskiego kina.
Ten tytuł na naszej scenie stanie się na pewno wielkim teatralnym przebojem.
Jak potoczą się losy bohaterów? Czy Fred Kampinos zakocha się… w Teatrze?
Przekonamy się o tym już niebawem. Szpicbródka w Lublinie!!!
Reżyseria: Mirosław Siedler
Kierownictwo muzyczne: Przemysław Fiugajski
Scenografia: Mariusz Napierała
Kostiumy: Agata Uchman
Choreografia: Iwona Runowska
Autorzy piosenek:
muzyka: Adam Skorupka, Wojciech Trzciński, Seweryn Krajewski
słowa: Ludwik Starski, Bogdan Olewicz, Agnieszka Osiecka
Opracowanie muzyczne: Bogusław Wróblewski, Wojciech Durak
Kierownik Chóru: Grzegorz Pecka
Kierownik Baletu: Roman Kamiński
Asystent reżysera: Michał Wnuk
Asystent choreografa: Anna Adamczyk
Reżyseria świateł: Marcin Nogas
Reżyseria dźwięku: Łukasz Jakubowski, Piotr Rybczyński
Multimedia: Paweł Giergisiewicz
Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel
Suflerzy: Krystyna Ekielska, Anna Rękas
***
Zapraszamy: 19 października, godz. 18:00 i 20 października, godz. 17:00
Opera Lubelska – Instytucja Samorządu Województwa Lubelskiego
ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety:
Dział obsługi widowni 81 532 25 21
Kasa biletowa: 81 532 96 65; kom. 502 662 956
e-mail: widownia@operalubelska.pl
www.operalubelska.pl
Christine to samorodna artystka, której wspaniałą karierę wróży Hrabia Philipp de Chandon – protektor i mecenas Opery Paryskiej. W tym samym czasie kierownictwo opery przejmuje nowy zarządca, który decyzje podejmuje do spółki z divą operową wątpliwego wdzięku – Carlottą. Przysłana na przesłuchanie przez hrabiego Christine dostaje od Carlotty ledwo posadę garderobianej, jednak przyjmuje propozycję z ogromną wdzięcznością i pokorą. W zaciszu garderoby nuci swym pięknym głosem melodię, która dociera do Eryka. Ten zachwycony postanawia oszlifować ten wokalny diament. Lekcje idą tak dobrze, że po niedługim czasie Christine jest gotowa na przesłuchanie, jednak możliwe jest to – pod nowymi rządami w operze – jedynie w pobliskim bistro. Za wstawiennictwem Hrabiego dziewczyna prezentuje swoje możliwości i z miejsca podbija serca zgromadzonej publiki. Poruszona Carlotta daje jej natychmiastowy angaż w najnowszej produkcji, zastawiając na nią jednocześnie pułapkę…
Splot pasji i namiętności, dialektyka piękna duszy i muzyki oraz przejmującej brzydoty cielesnej powłoki wywołują serię napięć, które w okolicznościach tej fabuły nie dają się już rozładować. Mityczna klątwa potwora zamkniętego w labiryncie wiedzie do jednego finału – i jest to finał tragiczny.
Realizatorzy:
Reżyseria: Daniel Kustosik
Muzyka i teksty piosenek: Maury Yeston
Libretto: Arthur Kopit
Przekład libretta i tekstów piosenek: Antoni Marianowicz
Kierownictwo muzyczne: Andrzej Knap
Scenografia i kostiumy: Mariusz Napierała
Choreografia: Violetta Suska
Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka
Przygotowanie baletu: Roman Kamiński
Asystent reżysera: Dorota Laskowiecka-Urban
Asystent scenografa: Anna Adamek
Zapraszamy: 25 i 26 października 2024 r., godz. 18:00
Opera Lubelska – Instytucja Samorządu Województwa Lubelskiego
ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety:
Dział obsługi widowni 81 532 25 21
Kasa biletowa: 81 532 96 65; kom. 502 662 956
e-mail: widownia@operalubelska.pl
www.operalubelska.pl