Maj w Teatrze Muzycznym Maj w Teatrze Muzycznym

Teatr Muzyczny przez przez cały maj  zaprasza wszystkie pokolenia melomanów na ulubione operetki . M.in. 

Reżyseria: Daniel Kustosik, Muzyka: Maury Yeston, Libretto: Arthur Kopit, Przekład libretta i tekstów piosenek: Antoni Marianowicz, Kierownictwo Muzyczne: Andrzej Knap, Scenografia i kostiumy: Mariusz Napierała, Choreografia: Violetta Suska, Przygotowanie Chóru: Agnieszka Tyrawska-Kopeć

Christine to samorodna artystka, której wspaniałą karierę wróży Hrabia Philipp de Chandon – protektor i mecenas Opery Paryskiej. W tym samym czasie kierownictwo opery przejmuje nowy zarządca, który decyzje podejmuje do spółki z divą operową wątpliwego wdzięku – Carlottą. Przysłana na przesłuchanie przez hrabiego Christine dostaje od Carlotty ledwo posadę garderobianej, jednak przyjmuje propozycję z ogromną wdzięcznością i pokorą. W zaciszu garderoby nuci swym pięknym głosem melodię, która dociera do Eryka. Ten zachwycony postanawia oszlifować ten wokalny diament. Lekcje idą tak dobrze, że po niedługim czasie Christine jest gotowa na przesłuchanie, jednak możliwe jest to – pod nowymi rządami w operze – jedynie w pobliskim bistro. Za wstawiennictwem Hrabiego dziewczyna prezentuje swoje możliwości i z miejsca podbija serca zgromadzonej publiki. Poruszona Carlotta daje jej natychmiastowy angaż w najnowszej produkcji, zastawiając na nią jednocześnie pułapkę…

Splot pasji i namiętności, dialektyka piękna duszy i muzyki oraz przejmującej brzydoty cielesnej powłoki wywołują serię napięć, które w okolicznościach tej fabuły nie dają się już rozładować. Mityczna klątwa potwora zamkniętego w labiryncie wiedzie do jednego finału – i jest to finał tragiczny.

Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny 10 minut, z jedną przerwą. 5 maja, godz. 18:00

tel. 81 532 25 21

Kasa biletowa: 81/ 532-96-65; kom. 502-662-956
e- mail: widownia@teatrmuzyczny.eu
www.teatrmuzyczny.eu

Scenariusz i reżyseria: Urszula Lewartowicz, Dyryguje: Łukasz Sidoruk, Choreografia: Piotr Mochol, Scenografia i kostiumy: Dariusz Manel.

WinyLOVE Story (Muzyczne hity z czasów wielkiej płyty) to widowisko muzyczne osadzone w czasach big-beatu, potańcówek i miłości do muzyki. To podróż w czasie do okresu Wielkiej Płyty – nie tylko tej konstrukcyjnej, ale przede wszystkim tej winylowej – będącej materialnym symbolem pięknego okresu w rozwoju polskiej muzyki rozrywkowej.

W tle bigbeatowych rytmów rozgrywa się tytułowe WinyLOVE Story – historia miłosna marynarza i maturzystki. Nie jest to jednak opowieść rzewna ani ckliwa. Perypetie głównego bohatera okraszone zostały dużą dawką humoru i dowcipu. Akcja widowiska rozgrywa się w wakacyjnej scenerii, przywodząc na myśl chwile relaksu i odpoczynku, które upływają najprzyjemniej tam, gdzie „morza szum, ptaków śpiew”…

Trzon muzyczny widowiska tworzą znane polskie przeboje z końca lat 60. ubiegłego stulecia, które wykonywali znani i do dziś uwielbiani artyści, m.in. Kasia Sobczyk, Karin Stanek, Helena Majdaniec, Maria Koterbska, Krzysztof Klenczon, Ryszard Poznakowski, Jerzy Matuszkiewicz, Seweryn Krajewski, Matusz Święcicki, Jerzy Połomski, Piotr Szczepanik, Bogdan Łazuka.

11 maja, godz. 18:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5. Bilety : 52-70 zł

Reżyseria: Mirosław Siedler, Muzyka: Zbigniew Karnecki, Kierownictwo muzyczne: Łukasz Sidoruk, Scenografia i kostiumy: Magdalena Baczyńska vel Mróz, Choreografia: Violetta Suska, Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka

Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka.

Musical „Ania z Zielonego Wzgórza” na podstawie powieści Lucy Maud Montgomery, z muzyką Zbigniewa Karneckiego, przez wiele lat był z powodzeniem grany w teatrach muzycznych w Polsce. Nic dziwnego, bo ma wiele zalet: wspaniałą muzykę, teksty, przy których można się i wzruszyć i pośmiać. Musical jest zabawny, obfity w komediowe wręcz dialogi i sceny, ale odnajdziemy w nim także rozważania nad sensem życia, poszukiwaniem przyjaźni i miłości, dobrocią, tolerancją. Wszak Montgomery w swej powieści pokazuje nam, że nie należy ulegać stereotypom, wszystkie błędy można naprawić, a nowy dzień jest po to, by zacząć wszystko od nowa.

“Ania z Zielonego Wzgórza” to przedstawienie nie tyle dla dzieci (choć będzie grane także przedpołudniami), ile dla całych rodzin. Z pewnością także dorośli znajdą w nim wiele „smaczków”.

W spektaklu gościnnie występują artyści z Fundacji Sztukmistrze.

15 i 16 maja, godz. 10:00. Teatr Muzyczny w Lublinie, ul. Marii Curie- Skłodowskiej 5
Bilety: 40-60 zł
Kontakt : Dział sprzedaży i promocji
tel. 81 532 25 21
Kasa biletowa : 81/ 532-96-65; kom. 502-662-956
e- mail: widownia@teatrmuzyczny.eu

Reżyseria: Artur Hofman, Kierownictwo muzyczne: Tomasz Biernacki, Scenografia i kostiumy: Magdalena Baczyńska vel Mróz, Artur Hofman, Choreografia: Violetta Suska, Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka

„Bal w Savoyu” Paula Abrahama to operetka w III aktach, której libretto stworzone zostało według najlepszej receptury opracowanej przez takich geniuszy gatunku jak Strauss, Kalman czy Lehar.

To historia towarzysko-miłosna ujawniająca ciągoty międzywojennych elit do wyzwalania się z wiktoriańskiej moralności, podana oczywiście w sosie genialnie syntetycznym. W tej rewiowej i przepysznej aranżacyjnie operetce reprezentant elit frenetycznie balujących u progu zmierzchu bogów brata się z synem orientu, a wybitnie uzdolniony artysta okazuje się być artystką i dokonuje publicznego coming out’u – gdzież, jak nie na wielkim balu w hotelu Savoy!

Tytuł ten był już dwukrotnie wystawiany przez nasz teatr (w 1962 oraz 1989 roku) i za każdym razem cieszył się niesamowitym wzięciem. Spowodowane było to przede wszystkim muzyką, pozwalającą określać „Bal w Savoyu” operetką zaiste musicalową. To właśnie kompozytor dzieła Paul Abraham był tym, który zaimportował jazz na wielkie sceny Europy jeszcze w latach 30-tych XX wieku. Dodatkowym atutem dzieła jest, wzbudzająca zachwyty publiczności imponująca liczba tańców charakterystycznych dla międzywojnia (foxtrot, shimmy, tango, slow fox), z czego skrzętnie korzysta efektowna choreografia.

„Bal w Savoyu” to dzieło jednocześnie piękne i magnetyzujące, a wątki zaakcentowane w naszej adaptacji z pewnością frapować będą umysły w szerokim dyskursie publicznym.

18 i 19 maja, godz. 18:00 . Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5. Bilety : 60-80 zł

Reżyseria i adaptacja: Jerzy Turowicz, Kierownictwo muzyczne: Andrzej Knap, Scenografia i kostiumy: Dariusz Manel, Choreografia: Marcin Marzec, Muzyka: Janusz Baca, Przygotowanie wokalne: Agnieszka Tyrawska-Kopeć.

Dawno, dawno temu dzieci słuchały bajek opowiadanych przez Babcie. Dziś, w epoce telewizji i Internetu, Babcie zastąpiły płyty z filmami i gry komputerowe. Nasza bajka pokazuje, że mimo coraz powszechniejszego dostępu do cudów techniki, babcina opowieść zawsze będzie dzieciom towarzyszyć. I opowiada nasza Babcia baśń o Kopciuszku… tę, którą wszyscy znamy. Jest w niej zła macocha, są złośliwe i egocentryczne siostry, ale jest też dobra i skromna dziewczynka, nazywana przez nie Kopciuszkiem. Jest też dobra wróżka, która pozwala Kopciuszkowi spełnić marzenie o balu. Wszystko jak w bajce ze starej książeczki. Ale czy na pewno wszystko? Otóż nie, kochane dzieci. Nasza Babcia musiała dostosować się do wymagań wnuków – używa komputera. Ale używa go mądrze i rozważnie ucząc nas, jak powinniśmy sami z niego korzystać. Towarzyszą jej w tym sympatyczne Wiruski komputerowe, które śpiewają dzieciom o tym co jest złe, a co dobre. Razem z Babcią przestrzegają przed niebezpieczeństwami czekającymi na młodych ludzi, którzy bez umiaru i kontroli korzystają z tego, co niesie współczesna technologia. Lecz jak to w bajkach bywa, wszystko dobrze się kończy i okazuje się, że bajki są ponadczasowe i można je połączyć z odrobiną nowoczesności.

Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny, z dwiema przerwami. 23 maja, godz. 9:00 i 11:30. Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5. Bilety : 32-40 zł
Kontakt : Dział sprzedaży i promocji
tel. 81 532 25 21 , tel./fax. 81 534 20 25
Kasa biletowa : 81/ 532-96-65; kom. 502-662-956
e- mail: widownia@teatrmuzyczny.eu
www.teatrmuzyczny.eu

 

Reżyseria: Zbigniew Czeski, Kierownictwo Muzyczne: Lucjan Jaworski, Scenografia: Anna Bobrowska-Ekiert, Choreografia: Henryk Rutkowski, Przygotowanie chóru: Włodzimierz Fruziński.

„Skrzypek na dachu” to jeden z najsłynniejszych musicali, którego fabułę oparto na prozie tworzącego w jidysz pisarza Szolema Alejchema. Osadzony w realiach carskiej Rosji sprzed wieku ukazuje codzienne życie mieszkańców Anatewki – i Żydów, i gojów. Głównymi postaciami są mleczarz Tewje, jego żona Gołda i ich młode córki. Ale w „Skrzypku na dachu”, jak zresztą już na początku mówi sam mleczarz, są i inni. Piosenka „Gdybym był bogaczem”, jedna z najbardziej rozpoznawalnych na całym świecie, jest sztandarowym utworem spektaklu. Nie mniej piękne i wzruszające są „To świt, to noc”, „Kwiatku mój”, czy też finałowa „Anatewka”.

Premiera lubelskiego przedstawienia „Skrzypka…” w reżyserii Zbigniewa Czeskiego miała miejsce na scenie legendarnego Domu Kultury Kolejarza. Ten sam (a jednak trochę inny…), wciąż cieszący się wielką popularnością wśród widzów będzie można oglądać na scenie teatru od 26 stycznia 2008.

Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny 45 minut, z jedną przerwą. 25 i 26 maja, godz. 18:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5. 
Bilety : 60-80 zł

Muzyka: Bogdan Pawłowski, Libretto: Witold Borkowski, Stanisław Piotrowski, Choreografia, reżyseria, inscenizacja: Violetta Suska, Kierownictwo Muzyczne: Jacek Boniecki, Scenografia: Anna Bobrowska-Ekiert, Asystent choreografa-pedagog: Włodzimierz Wyczegzanin, Współpraca muzyczna: Tomasz Chmiel.

„Królewna Śnieżka” to jedna z najpiękniejszych i najbardziej znanych bajek. Jej baletowa wersja skomponowana (na podstawie libretta Witolda Borkowskiego i Stanisława Piotrkowskiego) przez Bogdana Pawłowskiego w 1970 r. przyniosła autorowi ogromną popularność i nie słabnącą sympatię młodych widzów, których kilka pokoleń przeżywało taneczne przygody bohaterów.

Losy dobrej i pięknej, lecz niestety znienawidzonej przez złą macochę Śnieżki oraz siedmiu wesołych krasnali dostarczają dzieciom niezapomnianych emocji. Choreografia, reżyseria i inscenizacja jest dziełem Viletty Suskiej, kierownictwo muzyczne sprawuje Jacek Boniecki, a piękną i barwną scenografię oraz bajkowe kostiumy zaprojektowała Anna Bobrowska-Ekiert.

Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny, z jedną przerwą. 30 maja, godz. 9:00 i 11:30
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5. Bilety : 40-50 zł
Kontakt: Dział sprzedaży i promocji

tel. 81 532 25 21 , tel./fax. 81 534 20 25

Kasa biletowa: 81/ 532-96-65; kom. 502-662-956

e- mail: widownia@teatrmuzyczny.eu

www.teatrmuzyczny.eu

                                        ZAPRASZAMY!