Teatr Muzyczny w lutym pod znakiem ferii Teatr Muzyczny w lutym pod znakiem ferii

W lutym wyraźnym adresatem Teatru Muzycznego w Lublinie są dzieci. Wiadomo – ferie.  Nie oznacza to jednak, że dorośli też  nie znajdą w repertuarze coś dla siebie. Proszę popatrzeć….

Reżyseria i inscenizacja: Zbigniew Czeski, Dyrygent: Przemysław Fiugajski, Scenografia: Liliana Jankowska, Choreografia: Henryk Rutkowski, Przygotowanie chóru: Ewa Agaciak, Asystent reżysera: Iwona Jarzyna-Manel, Asystent choreografa: Anna Adamczyk, Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel

To z pewnością najpopularniejsze i najbardziej lubiane dzieło J. Straussa. Historia pięknej Cyganki – Saffi i jej miłości do węgierskiego szlachcica – Barinkaya, stała się inspiracją dla wielu pięknych melodii oraz malowniczych scenerii. Cygański żywioł przeplata się tu z wiedeńską elegancją, humor z refleksją, wielkie sceny zbiorowe z nastrojowymi ariami i duetami a muzyka J. Straussa nie wymaga rekomendacji.

Do zrujnowanej posiadłości, na której swój obóz rozłożyli Cyganie, (a według legendy znajduje się zakopany stary turecki skarb)  powraca po światowych wojażach syn dawnego wojewody Sandor Barinkay. Na dzień dobry otrzymuje od starej Cyganki Czipry wróżbę o nieodległym wzbogaceniu się i ożenku. W stosunku do jego osoby ma plany Kalman Żupan – handlarz świń, ojciec pięknej Arseny, w której jednak kocha się syn jej guwernantki Ottokar. Żupan inicjuje spotkanie z Barinkayem, podczas którego młodzieniec zakochuje się w Arsenie i deklaruje chęć zawarcia małżeństwa. Arsena stawia jednak warunek – wyjdzie tylko za barona. To uciążliwe zawarowanie jest wybiegiem mającym na celu zablokowanie drogi do serca Arseny, które należy już do Ottokara. Barinkay podsłuchuje ich rozmowę podczas schadzki i wzburzony odchodzi w kierunku cygańskiego obozu, gdzie zostaje… cygańskim wojewodą, w dodatku po chwili zaręczonym już z cygańską pięknością Saffi.

Przepowiednia Czipry wskazuje Barinkayowi położenie ukrytego skarbu. Z szykowanych mu przez Carnera kłopotów wybawia go przybycie księcia Homonaya, który werbuje ochotników na wojnę turecką – a ta, jak to wojna – przecina w mig wszystkie spory. Okazuje się również, że Saffi nie jest wcale Cyganką a pełnej krwi księżniczką, co wprawia Barinkaya w nie lada konsternację.

2 lutego, godz.18:00 oraz 3 lutego, godz. 17:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5. 
Bilety: 60-80 zł.Muzyka: Bogdan Pawłowski, Libretto: Witold Borkowski, Stanisław Piotrowski, Choreografia, reżyseria, inscenizacja: Violetta Suska, Dyrygent: Przemysław Fiugajski, Scenografia: Anna Bobrowska-Ekiert, Asystent choreografa-pedagog: Włodzimierz Wyczegzanin, Współpraca muzyczna: Tomasz Chmiel.

„Królewna Śnieżka” to jedna z najpiękniejszych i najbardziej znanych bajek. Jej baletowa wersja skomponowana (na podstawie libretta Witolda Borkowskiego i Stanisława Piotrkowskiego) przez Bogdana Pawłowskiego w 1970 r. przyniosła autorowi ogromną popularność i nie słabnącą sympatię młodych widzów, których kilka pokoleń przeżywało taneczne przygody bohaterów.

Losy dobrej i pięknej, lecz niestety znienawidzonej przez złą macochę Śnieżki oraz siedmiu wesołych krasnali dostarczają dzieciom niezapomnianych emocji. Choreografia, reżyseria i inscenizacja jest dziełem Viletty Suskiej, dyryguje Przemysław Fiugajski, a piękną i barwną scenografię oraz bajkowe kostiumy zaprojektowała Anna Bobrowska-Ekiert.

Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny, z jedną przerwą. 5 i 6 lutego, godz. 10:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety : 40-50 zł.
Reżyseria: Mirosław Siedler, Muzyka: Zbigniew Karnecki, Przekład: Rozalia Bernstein, Adaptacja: Henryka Królikowska, Maciej Wojtyszko, Dyrygent: Łukasz Sidoruk, Scenografia i kostiumy: Magdalena Baczyńska vel Mróz, Choreografia: Violetta Suska, Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka, Asystent reżysera, Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel, Suflerzy: Krystyna Ekielska, Anna Rękas.

Musical „Ania z Zielonego Wzgórza” na podstawie powieści Lucy Maud Montgomery, z muzyką Zbigniewa Karneckiego, przez wiele lat był z powodzeniem grany w teatrach muzycznych w Polsce. Nic dziwnego, bo ma wiele zalet: wspaniałą muzykę, teksty, przy których można się i wzruszyć i pośmiać. Musical jest zabawny, obfity w komediowe wręcz dialogi i sceny, ale odnajdziemy w nim także rozważania nad sensem życia, poszukiwaniem przyjaźni i miłości, dobrocią, tolerancją. Wszak Montgomery w swej powieści pokazuje nam, że nie należy ulegać stereotypom, wszystkie błędy można naprawić, a nowy dzień jest po to, by zacząć wszystko od nowa.

“Ania z Zielonego Wzgórza” to przedstawienie nie tyle dla dzieci (choć będzie grane także przedpołudniami), ile dla całych rodzin. Z pewnością także dorośli znajdą w nim wiele „smaczków”.

Czas trwania spektaklu: ok. 3 godziny, z dwiema przerwami. 8 lutego, godz. 10:00Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety : 40-60 zł.
Reżyseria: Mirosław Siedler, Muzyka: Zbigniew Karnecki, Przekład: Rozalia Bernstein, Adaptacja: Henryka Królikowska, Maciej Wojtyszko, Dyrygent: Łukasz Sidoruk, Scenografia i kostiumy: Magdalena Baczyńska vel Mróz, Choreografia: Violetta Suska, Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka, Asystent reżysera, Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel, Suflerzy: Krystyna Ekielska, Anna Rękas.

Musical „Ania z Zielonego Wzgórza” na podstawie powieści Lucy Maud Montgomery, z muzyką Zbigniewa Karneckiego, przez wiele lat był z powodzeniem grany w teatrach muzycznych w Polsce. Nic dziwnego, bo ma wiele zalet: wspaniałą muzykę, teksty, przy których można się i wzruszyć i pośmiać. Musical jest zabawny, obfity w komediowe wręcz dialogi i sceny, ale odnajdziemy w nim także rozważania nad sensem życia, poszukiwaniem przyjaźni i miłości, dobrocią, tolerancją. Wszak Montgomery w swej powieści pokazuje nam, że nie należy ulegać stereotypom, wszystkie błędy można naprawić, a nowy dzień jest po to, by zacząć wszystko od nowa.

“Ania z Zielonego Wzgórza” to przedstawienie nie tyle dla dzieci (choć będzie grane także przedpołudniami), ile dla całych rodzin. Z pewnością także dorośli znajdą w nim wiele „smaczków”.

Czas trwania spektaklu: ok. 3 godziny, z dwiema przerwami. 
9 lutego, godz. 16:00. Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5. Bilety : 40-60 zł
Inscenizacja i reżyseria: Mariola Zagojska, Choreografia: Beata Kamińska, Muzyka: Mariola Zagojska.

Wszyscy znamy Bajkę o Jasiu i Małgosi, ale nie wszyscy wiedzą, że Czarownica wcale nie musi być  taka straszna jak nam opowiadano w dzieciństwie.  Czasem tylko wszystkich musi postraszyć, bo inaczej nie byłaby Czarownicą. Jak się okaże na koniec naszej Bajki,  po postu uwielbia słodycze, tak jak wszystkie dzieci. Amatorami słodyczy są także leśne zwierzątka, które popisują się w  akrobatycznych  układach baletowych, a wszystkiemu przygląda się z ukrycia  tajemniczy Wilk… Zapraszamy na piękną muzyczną baśń z zaskakującymi zwrotami wydarzeń. Jak zakończy się historia Jasia i Małgosi, którzy w ciemnym lesie odkrywają chatkę z piernika. Czy chatka skrywa jakiś sekret, a Czarownica okaże się zupełnie kimś innym niż wszyscy przypuszczają? O tym opowiemy w spektaklu, odkrywając tajemnicę Czarownicy i piernikowej chatki w lesie. Zapraszamy w podróż do krainy słodkiej baśni. Spektakl przeznaczony dla dzieci i ich rodziców którzy chcieliby na chwilę powrócić do czasów swojego dzieciństwa i znów poczuć się dziećmi. Czas trwania: około 60 minut (bez przerwy). Po spektaklu możliwość zwiedzania Teatru od kulis.

11, 18 i 25 lutego, godz. 09:00 i 10:30
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety : 30-35 zł. 
Reżyseria i adaptacja: Jerzy Turowicz, Dyrygent: Łukasz Sidoruk, Scenografia i kostiumy: Dariusz Manel, Choreografia: Marcin Marzec, Muzyka: Janusz Baca, Przygotowanie wokalne: Agnieszka Tyrawska-Kopeć, Asystent reżysera: Iwona Jarzyna-Manel, Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel

Dawno, dawno temu dzieci słuchały bajek opowiadanych przez Babcie. Dziś, w epoce telewizji i Internetu, Babcie zastąpiły płyty z filmami i gry komputerowe. Nasza bajka pokazuje, że mimo coraz powszechniejszego dostępu do cudów techniki, babcina opowieść zawsze będzie dzieciom towarzyszyć. I opowiada nasza Babcia baśń o Kopciuszku… tę, którą wszyscy znamy. Jest w niej zła macocha, są złośliwe i egocentryczne siostry, ale jest też dobra i skromna dziewczynka, nazywana przez nie Kopciuszkiem. Jest też dobra wróżka, która pozwala Kopciuszkowi spełnić marzenie o balu. Wszystko jak w bajce ze starej książeczki. Ale czy na pewno wszystko? Otóż nie, kochane dzieci. Nasza Babcia musiała dostosować się do wymagań wnuków – używa komputera. Ale używa go mądrze i rozważnie ucząc nas, jak powinniśmy sami z niego korzystać. Towarzyszą jej w tym sympatyczne Wiruski komputerowe, które śpiewają dzieciom o tym co jest złe, a co dobre. Razem z Babcią przestrzegają przed niebezpieczeństwami czekającymi na młodych ludzi, którzy bez umiaru i kontroli korzystają z tego, co niesie współczesna technologia. Lecz jak to w bajkach bywa, wszystko dobrze się kończy i okazuje się, że bajki są ponadczasowe i można je połączyć z odrobiną nowoczesności.

Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny, z dwiema przerwami. 13 lutego, godz. 9:00 i 11:30. Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5. Bilety : 32-40 zł.NOWOROCZNA REWIA PRZEBOJÓW w wykonaniu Solistów, Chóru, Baletu i Orkiestry Teatru Muzycznego w Lublinie.

Spotkamy się przy dźwiękach pięknych melodii operetkowych, muzyki filmowej i przebojów starego kina.
Czy można zakochać się w przestępcy? Czy można porzucić karierę, sławę, Teatr dla uczucia? Czy miłość następcy tronu do Hrabianki Lizy jest możliwa? Czy Chiny nie są zbyt daleko od Wiednia?
Postaramy się w tym koncercie odpowiedzieć choć w części na te pytania. Opowiemy o miłości i przyjaźni, o spotkaniach które przyspieszają bicie serca.

Nasz Koncert będzie łączył elementy gali operetkowej i bardzo roztańczonego scenicznego show. Będzie to rewia wspaniałych przebojów operetkowych i melodii z lat 20 i 30 ubiegłego stulecia. Ten okres jest często nazywany szalonymi latami, a my z pewnością w okresie sylwestrowo noworocznym zasługujemy na odrobinę muzycznego szaleństwa. Nie zabraknie też muzyki filmowej i ogromnej porcji tańca w znakomitych układach choreograficznych.

W pierwszej części sylwestrowo-noworocznego wieczoru zaprosimy Państwa do Krainy Operetki ale znaczną część uwagi poświęcimy melodiom z „Krainy uśmiechu”. Usłyszymy najpiękniejsze arie i duety operetkowe najwybitniejszych twórców tego gatunku, by w drugiej części zanurzyć się w polskich szlagierach teatrzyków rewiowych i muzyce filmowej. Ten koncert będzie zapowiedzią premier jakie planujemy w najbliższych sezonach. Kto wie czy do tańca nie porwie nas sam Szpicbródka , zanim włamie się do Banku i zakocha się w w uroczej Anicie, gwieździe rewiowego teatrzyku „Czerwony Młyn”? A może Anita poflirtuje z Księciem Su-Czong zanim swoje serce odda gangsterowi.

Zapraszamy do spędzenia sylwestrowo-noworocznego czasu w Teatrze Muzycznym w Lublinie, daj się zaprosić do Krainy Uśmiechu i Czerwonego Młyna na Rewię przebojów, daj się porwać melodii „Uśmiech na ustach na dobre i złe, nikt nie odgadnie, że prawdy są dwie…”, i ponadczasowego szlagieru „Czy można w taką noc… ZAKOCHAĆ SIĘ?

Zakochaj się w muzyce i Teatrze Muzycznym w Noworoczne wieczory. 14 i 15 lutego, godz. 18:00. Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5. Bilety : 60-80 zł.SKRZYPEK NA DACHU – spektakle przeniesione z 18 i 19 stycznia!!! Reżyseria: Zbigniew Czeski, Muzyka: Jerry Bock, Libretto: Joseph Stein, Sheldon Harnick, Przekład libretta: Antoni Marianowicz, Dyrygent: Łukasz Sidoruk, Scenografia: Anna Bobrowska-Ekiert,
Choreografia: Henryk Rutkowski, Przygotowanie chóru: Włodzimierz Fruziński, Asystent reżysera: Jarosław Cisowski, Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel. „Skrzypek na dachu” to jeden z najsłynniejszych musicali, którego fabułę oparto na prozie tworzącego w jidysz pisarza Szolema Alejchema. Osadzony w realiach carskiej Rosji sprzed wieku ukazuje codzienne życie mieszkańców Anatewki – i Żydów, i gojów. Głównymi postaciami są mleczarz Tewje, jego żona Gołda i ich młode córki. Ale w „Skrzypku na dachu”, jak zresztą już na początku mówi sam mleczarz, są i inni. Piosenka „Gdybym był bogaczem”, jedna z najbardziej rozpoznawalnych na całym świecie, jest sztandarowym utworem spektaklu. Nie mniej piękne i wzruszające są „To świt, to noc”, „Kwiatku mój”, czy też finałowa „Anatewka”.

Premiera lubelskiego przedstawienia „Skrzypka…” w reżyserii Zbigniewa Czeskiego miała miejsce na scenie legendarnego Domu Kultury Kolejarza w roku 1994. Ten sam (a jednak trochę inny…), wciąż cieszący się wielką popularnością wśród widzów można oglądać na scenie teatru od 2002 roku.

Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny 45 minut, z jedną przerwą. 16 lutego, godz. 18:00 – spektakl przeniesiony z 18 stycznia. 17 lutego, godz. 18:00 – spektakl przeniesiony z 18 stycznia . Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5. Bilety : 60-80 zł.
Reżyseria i adaptacja: Jerzy Turowicz, Scenografia i kostiumy: Ireneusz Salwa, Choreografia: Marcin Marzec, Muzyka: Janusz Baca i Mirosław Korbut, Przygotowanie wokalne: Zofia Bernatowicz, Dyrygent: Łukasz Sidoruk, Asystent reżysera: Iwona Jarzyna Manel, Asystent choreografa: Beata Kamińska, Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel

Baśnie Andersena ujmują, zawierają głęboki sens humanistyczny i przekazują uniwersalną, ponadczasową wartość: przez zaczarowany świat kolorowych kwiatów, zwierząt, owadów, wróżek, dobrych i złych duchów ukazują ludzkie charaktery i problemy. Wszyscy przecież znamy: Brzydkie kaczątko, Księżniczkę na ziarnku grochu, Królową śniegu i wiele innych cudownych bajek autorstwa tego wspaniałego baśniopisarza.

Zapraszamy na wspaniałą podróż i zapierające dech w piersiach przygody maleńkiej dziewczynki i jej przyjaciół w magicznym świecie przyrody. Otóż w tajemniczych okolicznościach pojawia się maleńka Calineczka, która staje się radością pewnej starszej Pani. Piękny kwiat nenufaru służy jej za kołyskę, błękitne płatki fiołków zastępują materac, a płatek róży – kołdrę. Marzeniem Calineczki jest kraina elfów, lecz w trakcie swojej podróży, zostaje porwana przez rodzinę muzykujących żab „Trio skrzek”, a następnie trafia do „Rewii szczypawek”. W trakcie swojej wędrówki napotyka mysz, kreta i wiele innych ciekawych postaci. Jaki los czeka piękną dziewczynkę, komu przypadnie do gustu? …zobaczymy już wkrótce, na scenie teatru! Ta przepełniona muzyką i śpiewem opowieść zapewni całej Twojej rodzinie doskonałą zabawę i udowodni, że nie trzeba być dużym, by dokonać wielkich czynów i stać się kimś naprawdę wyjątkowym.

Główne role zgrają dzieci, wybrane w drodze castingu, na scenie zobaczymy także solistów, chór, balet oraz orkiestrę Teatru Muzycznego w Lublinie.

20 i 21 lutego, godz. 10:00. Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5. Bilety: 32-40 zł. Scenariusz i reżyseria: Urszula Lewartowicz, Dyrygent: Łukasz Sidoruk, Choreografia: Piotr Mochol, Scenografia i kostiumy: Dariusz Manel, Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel, Suflerzy: Krystyna Ekielska, Anna Rękas. 

WinyLOVE Story (Muzyczne hity z czasów wielkiej płyty) to widowisko muzyczne osadzone w czasach big-beatu, potańcówek i miłości do muzyki. To podróż w czasie do okresu Wielkiej Płyty – nie tylko tej konstrukcyjnej, ale przede wszystkim tej winylowej – będącej materialnym symbolem pięknego okresu w rozwoju polskiej muzyki rozrywkowej.

W tle bigbeatowych rytmów rozgrywa się tytułowe WinyLOVE Story – historia miłosna marynarza i maturzystki. Nie jest to jednak opowieść rzewna ani ckliwa. Perypetie głównego bohatera okraszone zostały dużą dawką humoru i dowcipu. Akcja widowiska rozgrywa się w wakacyjnej scenerii, przywodząc na myśl chwile relaksu i odpoczynku, które upływają najprzyjemniej tam, gdzie „morza szum, ptaków śpiew”…

Trzon muzyczny widowiska tworzą znane polskie przeboje z końca lat 60. ubiegłego stulecia, które wykonywali znani i do dziś uwielbiani artyści, m.in. Kasia Sobczyk, Karin Stanek, Helena Majdaniec, Maria Koterbska, Krzysztof Klenczon, Ryszard Poznakowski, Jerzy Matuszkiewicz, Seweryn Krajewski, Matusz Święcicki, Jerzy Połomski, Piotr Szczepanik, Bogdan Łazuka. Czas trwania – 2 godz. 15 minut (z jedną przerwą). 

23 lutego, godz. 18:00 oraz 24 lutego, godz. 17:00. Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5. Bilety : 60-80 zł
Kontakt : Dział sprzedaży i promocji
tel. 81 532 25 21 , tel./fax. 81 534 20 25
Kasa biletowa : 81/ 532-96-65; kom. 502-662-956
e- mail: widownia@teatrmuzyczny.eu
www.teatrmuzyczny.eu

ZAPRASZAMY!